en riktig thriller

Då sitter jag här igen och inväntar att klockan ska bli ca 23.20 så jag kan ta bussen in till stan. Det är inte en utekväll som står på schemat inte. Det är nattjobb som gäller igen. Aldrig är man ledig nuförtiden. Men det är väl mitt eget fel i för sig. Har varit så noga med att parera in alla tider med jobb1, jobb2, körskola och plugga teori. Me not like. Jag har inte riktigt tänkt på hur jag ska orka bara. Nästa vecka har jag 5 stycken 11 h pass på ljungens camping, 1 5,5 h pass på Stortorgets gatukök och4 körlektioner. Jag frågar mig en sak, hur ska jag orka? Det gör jag antagligen inte men vad gör man inte för en fet lön? Vad kan man säga, jag är en workoholic bitch. Så kvällen kommer antagligen bestå av ytterligare kärleksförklaringar från killar/män i allt från 17-35 års ålder. Det är galet hur mycket kärlek de vill ge till folk de inte känner när de är dragna. Förra helgen fick jag höra att jag var alldeles för vacker för att jobba i ett gatukök. Jag har svårt att föreställa mig var han såg det vackra då jag efter x antal timmars jobb kände mig ganska sliten. Men det är som man säger, alla ser snyggare ut efter några glas.

Dagen till ära har jag även haft dubbellektion på Erikssons med Jan. Han tyckte jag börjar få kläm på ett och annat nu. Men det var lite klyddig må jag säga, speciellt när man körde utanför Carolajnis hus. Vad tänker folk när de gör sånna smala vägar. Men tredje gången gilt som man säger, då svängde jag fint genom den minimala svängen och använde dragläget precis som jag skulle. Då skulle ni sätt Jans min. Han var mycket nöjd. En halvtimme tidigare körde vi runt i industriområdet och efter några varv runt området med nerväxling och uppväxling fick jag köra utan att han sa något. Jag närmar mig en sväng, släpper på gasen, bromsar och tittar ner på växelspaken men växlar inte. När jag komemr ur svängen så tittar Jan på mig och säger, "Jaha där skulle du ju växlat ner till tvåan, det har vi ju gjort alla andra gånger. Varför inte göra det nu ?" Han är rätt kul måste jag säga haha. Sen fixa jag det galant, det höll han med om. Wiho!

Jag har även hunnit med en svindyr synundersökning, en runda i stan med ett antal shoppingfynd och en och annan fight med min hund. Mitt liv är en riktig thriller, vilket jag hört förut.

Nu ska jag få på mig lite arbetskläder. Ha en trevlig utekväll ni som ska ut. Själv ska man slita som ett djur.
Puss på er

Kommentarer
Postat av: caroline

min mamma klagar också när man ska backa in bilen haha

2008-07-05 @ 10:35:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0