Götet

Jag och Jessica befann oss på Malmö Central 7.45 för att invänta vårt tåg till Göteborg. Resan tog ungefär 3 h 20 min så där hade vi lite tid att döda. Duktig som jag var tog jag med mig religiosboken "hur man botar en fanatiker" och läste ut den under resan samt att jag skrivit analysen av Olof Palme talet. Sjukt nöjd med mig själv. Jag tackar även Jessicas Ipod för att den är mer levande än min egen. Min var nyladdad, även med låtar och så fort jag sätter igång den på tåget fryser den till is och vill inte vakna. Jag fick långsamt invänta min kära Ipods död...

Väl framme i Göteborg börjar jakten på bussterminaler, hotell och lokalsinne. Vi anlände efter ett tag till vårt hotell i BACKA (som busschaffören så snäll skrek ut då det mer lät som BAAAAAAAAACCCCKKKAAA)! Busschafförerna i denna stad gör inte mycket har vi kommit fram till. Alla som åker buss och spårvagn har olika sorters kort som de bara trycker ner i en behållare och ingen betalar typ med pengar. Det fann inte heller nån som sa vilken hållplats som var vilken eller någn textrema som gick med hållplatsnamnen. Sånt fick man hålla resa på. VI blev riktiga proffs måste jag säga. VI blev dock lurade första dagen och köpte ett hundra kort. Sjukt onödigt då man endast kunde åka 4 gånger på det.

Personlaen på hotellet var sjukt skumma. Där fanns även en bowlinghall inne i hotellet som vi dock inte fick tillgång till för man skulle vara 20. Hotellrummet var iaf fint.

Torsdagen bestod av shopping inne i Göteborgs centrum, vilket var super duper mysigt. Göteborg är verkligen en jättemysig stad. Vi inhandlade en hel del och en av affärerna som blev en favorit var "Rut m.fl". Efter mycket shopping och god fika begav vi oss till det efterlängtade skandinavium för att se på VM i konståkning, damernas långa. Sjukt coolt att vara med och se det live. Ett VM är en helt annan femma än ett EM som jag tidigare sett här i Malmö. Det var en sjuk stämmning och publiken var helt otrolig. Viktoria Helgesson var jätteduktig och slutade på en artonde plats. Japanskan som vann var grym. Efter en kväll med konståkning stack vi och käka och åkte sedan tillbaka till hotellet.

Fredagen hade inga direkta planer förutom shopping. Men efter 2-3 timmar i stan blev det lite låntråkigt då vi redan dagen innan nästan plöjt igenom staden. Vi kom på att herranas långprogram pågick och undrade när Kristoffer och Adrian och kom fram till att det var 12 min tills dess. Kristoffer skulle åka först. Vi körde på impuls och spranh till nämaste spårvagn och 6 min innan han skulle åka sitter vi på spårvagnen. Vi kommer till skandinavium, köper biljetter och direkt när vi kommer in ropar de upp i högtalarna att det är en min kvar av uppvärmningstiden. Frågan blev var är P? Vi springer upp för 27 trappsteg och hittar våra platser och då börjar Kristoffer åka. Sjukaste haha. Han var grym och det var även Adrian så det var lätt värt vårt "coopertest" i Göteborgs city.

Eftersom det snöade något enormt, var svinit kallt och då de flesta uteställena i Göteborg har 20 årsgräns sket vi i att gå ut och festa. Men vi hade kyyyyyl ändå.

Lördagen bestod av herrarnas långprogram vilket var sjukt mäktigt att se. Där var sjukt många duktiga konståkare från världen över. Dagens skräll var Thomas Verner som gick från en 4 plats till en 15 plats haha. Men det gjorde så att det blir två svenska killar på VM i L.A nästa år, så det var bra. Brian Joubert var snygg och sjukt grym, har aldrig sett något liknande. Efter VM blev det jakt på mat vilket vi tillslut fick i oss och att döda lite tid innan tåget kom för att döda lite tid till på tåget. Nu är det iaf skönt att vara hemma igen och få sova i sin egen säng.

Jag vill tacka killen på tåget som sålde mat och skrek ut " vi haaaaaar inget teeeeee". Hans min fäster sig lätt på minnet. Vi skratta överlänge åt detta. Internt men kyyyyl. Vill även tack Jessica som ställde sig framför flera olika glasrutor och väntade på att de skulle öppnas. I själva verket var det endast långa fönster och inga dörrar men det fatta inte hon :D VI befann oss även mitt ute i stor väg, utan att fatta det, under en snöstorm vilket kanske inte var så jättebra. VI var även med på tv!! WIHO:D

Tack för Jessica för en sjukt Kyyyyl resa, LA 2009? haha
Ni som har läst hela inlägget är nog ganska trötta och jag fattar att ni som slutade lästa efter några rader gjorde det!:P

GLAD PÅSK!

image63

Kommentarer
Postat av: Lexie

fin bild :)

2008-03-23 @ 16:03:51
URL: http://musicofc.blogg.se
Postat av: maja

GLAD PÅSK :D
btw, vilken trevlig blogg!
Läs och komentera gärna min om du har lust! :)
http://kusinmajas.blogg.se

2008-03-23 @ 16:15:56
URL: http://kusinmajas.blogg.se
Postat av: sandra

snygg header

2008-03-23 @ 16:52:39
URL: http://fashionbysandra.tjejsajten.se
Postat av: Jessica

HAHAHAHAHAHA härligt inlägg! Min morbror hade sätt mig på tv:O HAHAH och det sjukaste var vågen vilken jävla stämning! LA 2009 yeaaah!

2008-03-23 @ 20:25:17
URL: http://jeesicaan,blogg.se
Postat av: josefajn

Jaa vågen var det sjukaste asså, hahahha herreguud:D

2008-03-23 @ 20:27:00
URL: http://josefaaaajn.blogg.se
Postat av: caroline

den enda gemenskapen man kunde ta till sig ur detta inlägget var stölden av uttrycket KYYYYYYYYYYYYYYL!
men men KYL att ni hade KYL.

2008-03-25 @ 10:11:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0