Dag 1 och 2

Hej alla där hemma!
Nu har jag sovit min första natt i Luxemburg. Igår blev jag mött på Lux flygplats av mamma Jenny och lilla Hedda. Det första hon gjorde var att ta tag i min hand. Wiho she likes me. Igår fixade jag kontantkort till mobilen men nu vet jag inte vilken pinkod eller pukkod den har.. men det löser väl sig. Jag har även skrivit in mig på fransk kurs. Intensivkurs haha. Så jag ska plugga franska i tre veckor mån - tors. När vi gjort det så luncha vi med sushi. Första gången för min del. Det smaka mycket speciellt med gott. På kvällen blev det mumsig mat, kyckling och hemmalagad potatismos. De är mycket matintresserade så det blir luxig mat minsan. Sen fick vi glass och jag fick ett gäng godispåsar haha. Nice! Sen efter maten fixade jag internettet på datorn så det funkade. YES! Är sjukt glad att jag har med mig min dator. Mina bilder kan jag tyvärr inte lägga in. Förstår inte varför men det är precis som om datorn inte vill ta emot den. Löser v'äll sig.. Sen fick jag passa Hedda på kvällen, men det ska jag inte göra annars. Men Måns och Jenny skulle på konsert så jag rykte in. Felicia och Freddi hjälpte till (de två äldsta flickorna) så det gick bra.

Idag har jag och Hedda städat och gjort fint på hennes rum. Först var där jättestökigt men jag tyckte det behövdes en rensning. Så vi lekte en städlek och sen var där superfint. Fick beröm av städerskan på franska också. Ja de har städerska. Nicee! haha.. Nu sitter vi och tittar på Pongo och de 101 dalmatinerna och om en stund ska jag laga lunch. Köttbullar och makaroner tror jag står på menyn för dagen. Sen blir det lite lek i parken och ikväll ska jag nog träna på friskis med en tjej som också är au pair här nere. Så hon hämtar upp mig vid 19.30 ikväll så blir det lite work out. I have a good feeling about this place.

Saknar er! (L)


Kommentarer
Postat av: Jesssica

låter underbart:) MISS YOU DARLING(L)

2008-11-06 @ 18:46:27
Postat av: sbb

vad kul attt du trivs där:D ses när du kommer hem;) <3

2008-11-07 @ 17:09:07
URL: http://saarabergstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0