Torsdag

Igår var det 2 veckor sedan jag kom hit. Det betyder att det är 4 veckor, dvs 1 månad tills jag kommer hem igen. Dock bara över jul och nyår såklart. Men jag ångrar inte en sekund att jag gett mig ut på detta äventyret. Jag har KUL! Jag har hittat nya roliga vänner och jag har börjat lära mig mer franska igen. Inte fel! Sen har jag kommit igång med min träning igen. Ska köpa ett friskiskort imorgon.

Helgen bjöd på mycket roligheter och festligheter. På Fredagen var jag ju på Bio med Elin och på lördagen var det utgång. Det började med förfest hemma hos Stina med Maja och hennes syster Elin som var på besök. Hur trevlig som helst. Sen tog vi sista bussen in till stan och mötte upp Emelie. Sen gick vi till Scotts, en bar/uteställe som var mycket trevligt. Vi köpte varsin drink och dansade..Sen spelades ABBA i högtalarna och jag och Stina frågade några killar om de visste vad ABBA var och berätta stolt att vi var svenska. De frågade oss om vi trodde dom var retarded haha. Bra konvers. Sen sa en av killarna till Stina att hans kompis ville ha mig haha och då gick vi. Sen stack vi allihop (- Maja och Elin) till Muckomuko, ett jätteroligt discotek i stan. Där var vi lääänge haha.. Där hitta vi en kille som började berätta allt och inget om Lux och det gjorde han på typ 4 språk haha. Sen va där några typ 35-åringar som ville bjuda på drinkar.. så vi tacka jaa! Surplade i oss dem och när de blevl ite väl närgågna tackade vi för oss och drog från stället haha. Kvällen bestod av dans på glas, låtönskningar till Dj:n via sms och massa annat. Jag var hemma vid 6.30 och var såååå trött att det var helt sinnes. Asbra kväll tjejer!!

I söndags blev det snack, film och mys hemma hos Elin.  Så jag mötte upp en lika trött Stina som jag själv kände mig haha och så åkte vi hem till Elin.  Sen tiog vi oss till Italianos tillsammans där jag åt en jättegod glass.

Veckan Mån-tors har nu bestått av franska på morgonen mellan 9-11,15.....För att komma dit ska man då gå X antal km först. Så kallad powerwalk eftersom jag inte orkar gå upp tidigare än 8. Efter kursen blir det powerwalk tillbaka och hämta Hedda direkt. Kommer fram helt död typ. Sen hem laga lunch och leka och sånt kuligt. Sen vissa dagar lämnar jag henne igen och andra har jag henne hela dagen sen till typ 17-18. I måndags och tisdags var jag och tränade också. Kände mig så himla duktig haha. Onsdag och idag blev vilodagar. Man orkar ju inte hur mycket som helst haha.

För alla som vill veta så har jag nu bokat biljetter hem över julen och kommer hem den 19 december och är hemma till den 4 januari.... Så ni som vill träffa mig, let me know:D

Saknar de bästa massor men vi ses snart!<3



min gata<3



Kommentarer
Postat av: Eva-Lis

Hej! Jag kom in på din blogg av en slump när jag satt och googlade på au pair luxemburg:) Jag ska börja jobba som au pair i luxemburg i början av januari och är jääätttenervös.. Jag är lite nyfiken hur det är därnere egentligen att bo och leva och så, är det lätt att hitta vänner?:P Var i Sverige kommer du från? / Eva-Lis

2008-11-20 @ 19:54:17
Postat av: Majsen

Hej, verkligen jättekul att läsa att du trivs här, det gör att man själv blir mer positiv. Tack för i lördags föresten, hoppas vi kan ses snart igen. Kram

2008-11-20 @ 20:19:08
URL: http://majjsen.blogg.se/
Postat av: josefin

Hej! Vad roligt att du också ska vara au pair här. JAg bor väldigt centralt vilket jag tycker är skönt. Nära till allt lixom. Jag måste säga att jag har haft väldigt tur med att hitta nya vänner. Redan dagen efter jag kom hittade jag en hel del. Men sen har jag jobbat på det oxå haha. Man kan gå in på resedagboken och leta :P Men här är många goa tjejer här nere:P Jag bor i Mamlö annars:) Var bor du själv?

2008-11-20 @ 21:26:11
Postat av: Ingrid

Kul att läsa om Luxemburg och hur det är där nere. Antar att franskan är bättre nu utan Marie-Louise (visst var det det hon hette?!) fast du var alltid en bättre elev än jag var =D

2008-11-20 @ 22:26:49
URL: http://ikn.blogg.se/
Postat av: josefin

haha ja franskan är bättre än på den tiden..! SÅ skönt att ha lärare som är franska.. De kan liksom språket vilket vissa andra INTE kunde haha! Det var svårt att vara en bättre elev än mig. Skämt å sido. Det var svårt att vara en bra elev på hennes lektioner!Roligt att du gillar att läsa om min nya vardag:)

2008-11-20 @ 22:44:00
URL: http://josefaaaajn.blogg.se/
Postat av: Louise

Hej Jossan!

Det är såå skoj att läsa om hur du har det och att döma av det jag läst verkar det ju inte vara annat än skoj! Själv bor jag i Stockholm nu!



Ha de godis!

Puss

2008-11-21 @ 11:13:29
URL: http://loulou5.blogg.se/
Postat av: Eva-Lis

Ja det ska bli jätteskoj:) Jag har för mig att jag också ska bo rätt centralt..Typ 15 min från centrum. Jag hoppas att det va så iaf haha. vad kul att du hittade vänner rätt fort! och jag tror nog man gör det om man verkligen vill. jag ska nog också bli medlem på resedagboken:) kan man kika lite där med, tack för tipset! jag kommer från Östersund:)

2008-11-23 @ 17:18:56
Postat av: Sofie

Hej! Här kommer jag med min msn: [email protected], wiho!

Hoppas vi ses i veckan, hade varit skoj :)

Kram!

2008-11-23 @ 19:55:42
URL: http://isofieshuvud.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0