Måndag

Tjena Sverige!
Nu har jag varit här i i 6 dagar . Allt går bra och jag mår bra. Har inte lika mycket hemlängtan nu längre vilket är bra. I lördags bilade jag, Stina och Elin ner till. Parkeringen var inte den lättaste. Enligt Elin kör hon den största bilen som någonsin tillverkats på fabrik haha. Men tillslut fick vi vår parkering. Det blev shopping, fika och lunch i stan. Det var en jättemysig stad och de är sjukt trevliga och roliga tjejer. Sen efter Där va Elin och Sara också. Vi åt en massa gott och tittade på svensk tv. LYX haha! Det blev en mysig kväll och jag fick även träffa barnen som Stina passar. Urgulliga haha.

Igår hade jag en slappdag och sov länge, åt frukost seent och vilade hela dagen. Jag tittade på Sex and the City- filmen och letade efter biljetter hem över jullovet. Sen på kvällen blev det Italianos, en glassbar i stan, där alla au pairer brukar träffas på söndagar. Det har tydligen varit en tradition i flera år. Sjukt god glass hade dem. På kvällen Skypa jag med Jessica i 1,5 h. Riktigt kul! 

Idag är första dagen som Hedda är i skolan. Så nu sitter jag här hemma i soffan och tittar på Grey's. Sen ska jag plocka undan lite i huset och klockan 11.40 ska jag hämta Hedda igen om fixa lunch till henne och sen lämna henne igen klockan 2.

PUSS & KRAM


Kommentarer
Postat av: Caroline

om varje söndag besår av en sådan glass har du ingen rätt att klaga.

saknar dig:(

2008-11-10 @ 16:51:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0