Julstämmning!

Som det snöar haha, Det är helt otroligt! Riktigt mysigt är det. Det är verkligen länge sedan jag har upplevt snö i november haha. Det börjar kännas juligt nu! Hela helgen har varit mycket  jul känns det som!

I fredags kom Maja hit på dagen och var här en stund tills vi skulle lämna Hedda på skolan. Sen gick vi vidare in till stan och shoppa lite julklappar och sånt trevligt. Jag har även betalt medlemsskap i friskis nu så nu ska det tränas minsan!! På kvällen åt jag middag med familjen. Det blev Entrecot och stekt potatis, yumme! Sen klädde jag om och åkte hem till Maja på förfest. Där var också Linn, Karolina och Sofie. Mycket trevligt! Sen tog vi tåget in till stan och promenixade ner till Scotts. Där var det ös haha, bra musik och kul folk. Vi dansade lite där och sen drog vi vidare till King Wilma. Men där var vi inte så länge. Sen gick vi in på Ikki och där var det kul! En kille med trumpet kom fram och börja spela och dansa med oss haha.. Sen splittrades gänget och jag och Maja fortsatte till Melusina, ett stort, roligt disco. Där mötte vi upp med Elin, Sara, Emelie, Anna och några au pairtjejer till. Efter ett tag var mina fötter  helt döda. Klacken på mina pumps var typ sned så jag vred foten hela tiden när jag gick. Dem skorna får inte följa med ut fler gånger. Nu kör jag på platta skor!
 Fick massor av kommentarer på hemvägen om att jag skulle ta av skorna och att min skor var "very long" (high heels). Hans engelska var inte den bästa! Palla sånna människor! Det var snö ute och blött på marken. Ofta jag ska ta av skorna haha. Men sen efter jag kommit till Hamilius tog jag faktiskt av skorna för de gjorde så ont. När jag väl kom hem hade jag fötter kalla som is. Kan vara därför jag har ont i halsen nu kanske haha,

På lördagen blev det julmarknad på Europaskolan med familjen och Maja. Där var en massa stånd med mat från de olika länderna och jag köpte en julmust:D Gott! Köpte en svensk pocketbok också. Så nu har jag den att läsa om jag får en ledig stund. Sen åkte jag och Maja in till stan för att shoppa lite. Vi åkte til en stadsdel som heter Gare och gick längs gatorna där. Jättemysiga gator och mycket roligare shopping än inne i stan. Hittade en butik med bara massa smycken och jag blev typ kär. Synd att jag inte hade mer pengar med mig bara. Fasst det var kanske tur ändå!! Köpte en stor tröja också som man kan ha till tights. Det står cash rules everything around us på den. Lite kul tyckte jag:) sen kosta den 5 euro. Guttans! Köpte ett armband oxå! Men det slår inte mitt Thomas Sabo - armband. Är typ kär i det. Så vet ni inte vad ni ska köpa till mig i julklapp. Tänk berlocker! haha:)
På kvällen blev det greysmaraton på rummet och sånt mys! Kan behövad ibland.

Idag vakna jag av ett sms av Maja där hon fråga om jag skulle med och träna medelstyrkepass. Jag hoppade ur sängen och satte mig på bussen till träningen. Man måste ju hänga på om nån annan tar intiativet haha. Sen åkte jag hem, dushade och sen hängde jag med på Luciaträning precis i mitt område. Det ska tydligen vara två luciatåg man kan vara med i som massor av au pairer ska vara med i. Det är den 13 och 14 december och nu ska jag med vara med. Haha kul! Julstämning delux att sjunga massa julsånger. Sen blev det Italianos med tjejerna. Karolina skjutsade mig, linn och Maja in till stan så vi slapp gå i snöstormen haha, Snällt!:D Jag och Karolina ska försöka träffas med Hedda och Edda nu på tisdag så de får leka. Ska bli kul! Trist att hon ska åka hem till jul bara, jättetrevlig tjej!

Nu har jag käkat middag, Lax och potatismos och sen hemmalagade kanelbullar. Mums! Nu ska jag snart sätta igång ett greysmaraton..Like it! Nu har jag varit här i 18 dagar. Helt galet vad tiden går fort. Snart är jag hemma och då är det jul!

Puss och Kram






bild från förra helgen! Jag och Emelie!


Kommentarer
Postat av: karin

aw va de ltåer som du har det braaa:) puss och kärlek jossi!

2008-11-24 @ 11:35:58
Postat av: Jessica

kul att du har det så bra där nere:)ja i sverige har vi också snööö, väldigt mysigt!då saknar man ju jessicas och josefins snöpromenad:( men snart kommer du heeeeeeeeem! MISS YOUUUU <3

2008-11-24 @ 16:07:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0