En resa hem och en tillbaka

Nu är jag back in Lux och även back på bloggen. Jag har haft ett underbart lov som spenderades med de bästa. Familj, släkt och vänner. Tänker inte göra någon större utläggning på vad som hänt men en liten resume ska ni få. När jag kom hem blev det fika med mamma och Elli. Så gott det var med svensk ost och smör och fil och ja allt. Sen mötte jag upp min Jessica i stan och vi tog en tur till Lilla glassfabriken i stan. När vi kommer in står min Carro och jobbar haha. Det var riktigt härligt att träffa de båda samma dag jag kommer hem. Carro joina oss i stan och sen åkte vi hem till mig och åt fin middag som mamma lagat. Supermysigt. Sen kom pappa hem också. Som jag saknat er när jag tänker efter. Det var tre månader sedan jag var hemma förra gången. Och min Hobbit, som jag saknat honom. Det är verkligen så sjukt mysigt med hund. Hade verkligen tårar i ögonen nu när jag skulle lämna honom igen. Hobbe fyllde fresten 1 år nu när jag var hemma. Min pojke börjar bli stor.

Annat jag hann med var att träffa min lilla Maddis som jag inte sett på ett halvår. Helt sjukt. Men det var supermysigt, vi gick en runda i stan, tog en glass vid kanalen och hade en massa catch up. Har verkligen saknat dig! Sen mötte vi upp Challis som också var i stan. Alla hänger tydligen där..haha. Stan var sig lik, mysig som vanligt. Men åter till mina vänner. Riktigt kul att träffa dig Challis. Vi ska styra upp sommaren 2009 till det bästa. Studenter, S3b reunion, Challes stuga, mys, fest, vänner, Polparty i höllan hos Emma(?), Coldplay, Stockholm , restresa till något varmt paradis och körkort ofcourse..allt!!

Jag träffade min LisaLIX också. Vi tog en mysig fika med mycket catch up. Så himla kul att du hade tid att träffa mig. Det var mysmyspys. Och nu har vi varit duktiga och bokat boende till Stockholmsresan också. Nu är det bara transporten kvar. Men det löser vi i maj. Längtaaaar!

Påsken firade jag på fredagen med familjen och mormor, morfar och morbror Ola och Nina. Ägg, lax, sill, påskmust, Janssons och allt därtill. Sjukt god efterrätt med Marrängbotten med grädde och sen massa frukter. Jordgubbar, ananas, jordgubbar, passionsfrukt mm.. Så himla gott.

Anledningen till att vi firade påsken på fredagen var att mormor och morfar firade guldbröllop. Så på lördagen gick vi ut på resturang, till S:t Markus vinkällare. En himla härligt mysigt ställe. Det var den sjukaste buffén jag varit med om. Det var så fruktansvärt gott att jag åt alldeles för mycket. Känner mig fortfarande lite mätt haha.

Det blev två utekvällar också. Den första på fredagen började hemma hos Emma med ett gäng höllvikentjejer. Supermysigt. Efter det fick vi skjuts in till stan av Lotta och vi drog vidare till Hipp. Det blev en toppenkväll med toppentjejer. Tack Emma och Sara<3

Sen på söndagen åkte jag och Carro hem till Emma Forsman i Limhamn där det var grillning av marsmallows, hemmalagad tårta, Passoae och trevlig sällskap. Sen drog vi vidare till Buddha. Där mötte vi upp Jessica, Emma och Sara. Det blev en trevlig kväll det med. Men jag saknade Carran efter hon stuckit hem.

Jag hade även en myskväll med Syrran, såg en massa filmer och hade mys. Det gillar vi! Vi var även på Entré tillsammans. Det nya köpcentrumet vid värnhem. Jag gillade det!!

Jag fikade med Elin på EH också i början på lovet. Det var kul med kändes konstigt att hon var i mitt Malmö. Det är ju Lux-Elin haha. Men kul hade vi!

Hade också en mysdag hemma hos Jessica i höllan! Like in the old days:) Igår hade jag en mysig avskedslunch/middag på Mando med Carro och Jessica. Supermysigt och supergott.

Jag har verkligen haft en toppen semseter hemma i Malmö. Tack alla som gjorde det så bra som det blev!!

PUSS
 




Promenix med Jessica och mini Casper



Påskfin Hobbe med gul sjal



fika med Elin i Malmö



Jag på promenix med Hobbe och sis.



Söte systeryster och hobbit



vadå gott? :D






Kommentarer
Postat av: mamma.mia + sis

Vad bra att du hade det så mysigt på lovet. Vi tyckte det var så bra att ha dig här hemma hos oss. Nu är det lite tomt och tyst utan dig. Men det dröjer ju inte så många veckor innan du landar här igen. Vi får försöka stå ut till dess. Pussssssssss!

2009-04-18 @ 21:55:25
Postat av: Hobbe

Hej min goa lillematte...idag har jag blivit bestulen på min päls...det var inte kul. Efter det fick jag och min busiga syster leverpastej...smask. Vi har sprungit tusen varv i trädgården så jag är lite trött nu...men bara lite. Murf på dig!

2009-04-18 @ 21:59:05
Postat av: Elin Lux

Hade superkul i Malmö! Ser fram emot att träffa dig igen, här i Lux:)

2009-04-19 @ 18:47:45
URL: http://elingoesaupair.blogg.se/luxemburg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0