"Poisson d'avril"

Igår blev det första april. April april eller poisson d'avril som man säger på franska. Jag blev lurad två gånger haha. Första gången på morgonen när jag kom till franskan. Då kommer läraren in och säger att provet på fredag (imorgon) är inställt. Alla blir jätteglada och efter en stund säger hon poisson d'avril. Det tog verkligen sin lilla tid för vissa att fatta vad hon menade. Jag hade redan börjat planera min vecka. Vad jag kunde göra istället för att plugga haha. Jag köpte iaf lite nötmix och lite choklad, gjorde en kopp te och satte mig och pluggade (på min lediga tid). Sen gick vi till parken efter Hedda varit i skolan andra gången. När jag slutade vid fem kom Maja hit och vi gick en promenad i solen. Så himla härligt.  På kvällen mötte vi upp Eva-lis och gick inte till stan för att ta en kvällsfika med ett gäng tjejer. Riktigt najs. Då blev jag lurad andra gången av Anna haha. Hon sa att Emelie skulle åka hem i förtid för de inte behövde henne mer. Alla bara , "va varför inte"? haha. Jag är lite godtrogen av mig haha.

Idag har det också varit strålande sol. 20 grader t o m. Inte illa alls. Vi har varit på Little gym där jag passade på att plugga. Gick även upp klockan 8 idag så jag kunde plugga. Jag är riktigt stolt faktiskt. Mycket har jag fått gjort men det är så mycket vi har gått igenom att jag blir helt snurrig. Men men, provet är imorgon och jag hoppas det går bra. Har lite tappat det här med studiemotivation sedan studenten. Så jag har typ glömt hur man gör.

Snart blir det middag med familjen och sen lite pluggande till. Klockan 8 är det danspasset. Så kul det är asså!! Nu är det uppehåll länge..Men på måndag är jag hemma hon min kära familj, hund och vänner. Ska bli riktigt lovely. 

À bientôt!

Bises Josefin



Kommentarer
Postat av: Anonym

hahhah den där anna e ju riktigt rolig!

2009-04-02 @ 21:03:57
Postat av: Hobbe

Hej matte!

Jag saknar dig! Är på ditt rum ibland och letar efter saker jag kan tugga på men alla gömmer sådant för mig så jag inte kan hitta det. Du kan väl hjälpa mig när jag kommer hem.... Vi kan tugga på det tillsammans...vofffffff = pusssssss !!!

2009-04-04 @ 21:01:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0