Fredag, lördag, söndag

Jag började med att skriva ett långt inlägg men det försvann så nu ger jag det ett kort försök till.

Helgen var riktigt bra! Tiden går så fort så jag hinner inte blogga om den. I fredags var det Abba-the show med ett gäng grymma girls. Har alltid lika kul med er. Det var en riktigt mäktig konsert med artister som var sjukt lika det riktiga Abba-gänget. Ganska kul att sitta i Luxemburg och se på Abba. Speciellt när de sjöng första låten på svenska.  Ring ring.. I pausen var det några tanter framför som tyckte det var så kul att vi kunde alla låtar och sjöng med. De menade på att de hade en konsert framför sig och en bakom.

Efter konserten tog vi tåget in till huvudstaden igen. Där splittrades vi och jag och några girls gick till en bar och tog en drink. Min och Sofies drinkar var dock alldeles för starka så vi fick efter många om och men dem bytade till två cosmopolitans. Men när vi väl var klara gick de andra för att hinna med sina bussar. Men vi satt kvar och snackade tills de stängde. Riktigt kul att bara sitta och prata om allt och inget.

I lördags var jag i stan med Sofie och Maja. Vi mötte sedan upp Sara på Auchan. Inhandlade ett par vita sneakers. Så nu får det se till att bli vår. Man blir så glad när man går i affärerna nu  när de börjar få in vårens kollektioner. Älskar färgerna! Men jag som ska vara sparsam och mitt shoppingbehov går inte riktigt ihop. Hjälp!  På kvällen satt jag iaf barnvakt i samma gulliga familj som förra veckan. Att tjäna en extra slant är inget jag tackar nej till. Jag såg på Melodifestivalen och på en Wallanderfilm. Stella somnade i mitt knä. Nice baby-sitting. Jag hann inte se klart hela filmen dock för mitt i upplösningen kommer föräldrarna hem.  Men som tur var hade Sofie och Maja sett på samma film så de kunde berätta vad som hände.

I söndags mötte jag alltså upp dessa två tjejer i stan. De hade ätit på donkan och sen en stund efter jag kom gick vi en promenad i stan. Sen lämnade Sofie oss och vi gick till Italianos. Dit kom Camilla sen och vi satt och prata en stund. Mysigt. Men vi funderar på att försöka byta ställe och kanske även tid..men vi får se hur det blir med det. Det är dålig uppslutning tycker jag.

Innan Italianos var jag med Måns, Jenny och Hedda vid Mosel i Luxembourg. Där tittade vi på vinodlingarna. Sjukt vad de odlar vindruvor här.  Det var en mysig utflykt. Sen åkte vi till en stad som heter Remich. Vi var även inne och körde lite i Tyskland och kollade på en massa nya hus som ska byggas. Värsta lyxboenden.

Helgen var helt enkelt mycket bra! Synd att den är så kort bara.

Puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0