Familjen på besök

Vilka dagar det har varit! Min kära familj har varit här och det har varit så mysigt. Nu vet de äntligen vad jag pratar om när jag berättar. De kan se platserna framför sig när jag berättar. Även om vi bara hade 3 dagar tillsammans var det verkligen värt det. Det blev som en liten minisemster även för mig. Jobbade bara några timmar en av dagarna. Men då följde Hedda med oss. De hade med sig en stor påse svenskt blandgodis och tre marabochoklad. Så gott! Jag fick även ett par nya hörlurar till Skype för de andra knastrar så mycket.

På måndagen var vi i Luxemburg, huvudstaden. Där jag för övrigt bor. Jag visade min fina stad och det blev lite shopping. Vi gick in på Villroy & Boch där jag hittade koppar och bestick att önska mig i 20-årspresent. Najs! Sen lunchade vi och gick lite till i andra delen av staden. Sen gick vi lite promenader i Grund, där är så fint. Synd att det var lite dåligt värder då bara. På kvällen gick vi på resturang som hade supergod mat. Vi fick t o m gratis champagne som välkomstdrink.

På tisdagen gick vi en promenad innan jag hämtade Hedda på skolan. Sen åkte vi till Auchan och handlade lite och efter det åkte vi till Pizza hut. Länge sedan jag åt där, gott! På kvällen var vi på mina föräldrars hotell, i lobbyn och spelade kort och myste. Man fick gratis dricka och gratis snacks och frukt och allt. Jättegott!

På onsdagen blev det fint väder. Då åkte vi till Trier, Tysklands äldsta stad. Supermysigt. Vi shoppade och fikade på ett mysigt café där vi åt Apfelstrudel och drack varmt. På kvällen blev vi bjudna på middag här hemma av Måns och Jenny. De hade gjort jättegod Fisksoppa och vitlöksbröd. Sen var det god tårta till efterrätt. Det var en mycket trevlig middag. Mina föräldrar och min luxfamilj hade tydligen gemensamma bekanta. Världen är allt bra liten.

Sen kom dagen de skulle åka hem. Kändes jättetrist men vi ses om en och en halv månad igen. Då är det påsk..Tiden går fort. På torsdag kommer mina kära vänner Jessica och Caroline så det ser jag jättemycket fram emot. Miss you like crazy!












PUSS

Kommentarer
Postat av: Mamma Mia

Tack för tre trevliga och härliga dagar min tös. Det var verkligen roligt att träffa dig. Synd bara att tiden gick så förskräckligt fort. Den gör ju det när man har roligt. Vi bodde fint, åt gott och hade en duktig guide. Vi ses snart igen, när du kommer hem till oss. Puss på dig.

2009-02-21 @ 22:12:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0