2008, del 2

Nu kommer andra delen av mitt 2008. Denna delen av året har enligt mig varit den bästa! Ni lär märka varför.


JUNI

FÖR JAG TOG STUDENTEN!!!!!

Denna dagen var obeskrivligt bra på alla sätt! Så underbart rolig. Jag fick spendera dagen med dem jag tycker allra bäst om. Hur bra är inte det? Mina underbara klasskompisar, mina bästa vänner, min underbara familj och släkt. Sen att dagen bara var min var inte heller helt fel.
















Som ni ser på bilderna var denna dagen BÄST!


Dagen efter var Borgars student och jag och Madde åkte runt på massa studenter. Bland annat Krissans och Miccans. Sen gick vi på Borgars studentfest på Amiralen. Sjukt rolig kväll som slutade på ett helt annat sätt.




Veckan flöt på och fler studenter blev det. Bland annat till min barndomskompis Simon i Sygehamn. 

 
Samma vecka fick jag och min familj ett litet tilskott. Nämligen min söta vovve HOBBE!








Så sjukt liten och söt var han när vi fick honom. Han är fortfarande sötast i världen och när jag är här i Lux saknar jag honom sjukt mycket. <3


Sen kom skolavslutningen och vi lämnade Petri för alltid! Denna dagen var vädert ingen höjdare. Men vem bryr sig när vi hade världens bästa väder på studenten.



På kvällen gick jag, Madde och Emma till Etage där vi mötte upp med några andra.

Efter skolan slutat så började jobbet dra igång och hela sommaren bestod i stort sätt av jobb. Det började på Stortorget där jag jobbade några dagar i veckan. Sen blev det mer och jag jobbade även nätten vilket jag hatade.


Sen kom midsommar. Jag, Carro, Jessica och Sara åt först middag hemma hos mig med min familj och några vänner till dem. Sen åkte vi vidare till fest i Toftanäs. På vägen ska jag självklart ramla när vi springer till bussen. Det räcker inte utan jag stukar foten som sen blir svullen. Sen fick jag skrapsår på båda knäna och händerna. Ändå kul ( höhö)! Men inte gav jag mig, jag skulle på festen. Det var ju ändå midsommar. Så jag hoppade på bussen efter att Jessica fiskat upp min sko under bussen. Jag fick plåster av busschauffören som tyckte synd om mig och ett par nya strumpbyxor av Carro. Väl framme hoppade jag i en evighet på en fot, med stöd av mina snälla vänner, fram till festen. Väl där hade vi faktiskt trevligt. Där träffa vi Järpell och Mackisen haha. Snälla som de var hjälpte dem mig tillbaka till busshållsplatsen sen när vi alla skulle hem senare på natten. Om jag inte har fel för mig blev jag buren en bra bit. Schysst!

Dagen efter blev ett helvete då jag skulle jobba. Hade en stukad fot som var blå och orörlig och omlindad. Jag hoppde runt på en fot och öppnade själv hela stället. Förstår inte hur det gick till. Som pricken över i:et råkade jag spilla ut massa hundra gradigt vatten på foten oxå så den blev lite brännskadad.  Inte mina bästa dagar kanske.


Några dagar senare kom den efterlängade filmen ut. Sex and the city, såklart! Den såg jag med mina s3b-girls. Mysigt som vanligt. Det blev även andra myskvällar och dagar med er i sommras.


JULI

Jag började jobba på Ljungens camping som Pontus tipsade mig om. Jag tog mig också i kragen och skrev in mig på körskolan. Det var några veckor under sommaren som var riktigt jobbiga, Jag hade två jobb, övningskörning och pluggade teori samtidigt. Då var jag inte i mitt bästa tillstånd.  Det var i alla fall kul att jobba med någon man kände och sen lärde känna bättre.  Sen gick Falserbo hourse show- veckan mot sitt slut och vi gick på Strandbaden. Det var faktiskt roligare än jag trodde.


Sen fyllde Jessica 18 till slut och jag och Carro firade henne stort! Här på bilden är vi på väg dit!





Sen klara jag minsan min teori!!!! Jag och Jessica på samma dag t o m. Riktigt kul!


AUGUSTI

Sen kom äntligen augusti vilket betydde mindre jobb, mer fritid och mer pengar i plånboken. Men det bästa var ändå Ayia Napa, Cypern men mina två absolut bästa vänner!! Jesscia och Caroline. En himlans bra vecka! Love you girls!



Vi på ballkongen


 Jessica och jag innan utgång



Carro och jag .. Bakom oss ser man lite av hotellet


 
Jessica och jag vid den FINA stranden



HAHA så sjukt! Klassikern:)



Jessica hade kräftskiva hemma hos sig. Sjukt gott och riktigt mysigt!


Sen kom dagen jag gjorde halkan och klarade den :D (jag vet att typ alla gör det men ändå!)


SEPTEMBER

Denna månaden var full av fester, jobb, övningskörning osv. Men även en resa till danmark och middagar med mina kära s3b-tjejer.


OKTOBER

Denna månaden var både bra och dålig. Jättebra och jättedålig. Jätteroligt var att fylla 19 och att jag och Charlotte hälsade på Karin i Norge. Jättetråkigt var att jag missade min uppkörningen.


Men för att börja från början så åkte jag och Charlotte till Norge och vår kära Karin.  Det var en jättemysig helg i ett rikgtigt mysigt land. Har till och med planer på att kanske jobba där sen när min Lux-tid är slut. VI firade Karins födelsedag med god mat och tårta. Dagen efter gick vi ut i Oslo town på ett ställe som heter Gossip room. Vi var även i stan och shoppade och sen var vi riktiga turister också. Vi besökte Vigelandsparken med jakt på den kända, nakna bebisen.

Det blev mycket fina bilder därifrån också, på mig och mina fina vänner. VI åkte spårvagn, T-bana, åt norksa våfflor, tittade på en fästning ute vid vattnet, tittade på slottet och åt en mysig middag på en av Karins favoritresturanger. Sen såg vi Mamma mia på kvällen som jag innan dess inte hade sett. Så sjukt mysig film. Man blir så glad av musiken, som i filmen får en helt annan betydelse än när man bara hört låtarna innan. Karin hade i alla fall en jättemysig lägenhet med trevliga rumskompisar. Det var en rikigt rolig helg och när den var slut hade jag och Challe ytterligare 8 h bussfärd hem till lilla Sverige och Malmö. Men vi underhöll oss med en massa konstiga lekar.








Jag och i bakgrunden är den kända statyn på en naken bebis.



Vi hittade en marknad med en massa roliga smycken. Jag var sold!













En massa underbara bilder!
Om de ska visas någonstans och någongång så är det väl ändå nu:D

Sen en vecka senare fyllde jag 19 år! Ett år kvar som tonåring. Det känns lite sjukt!
Jag hade en jättetrevlig middag med mina närmaste och sen gick vi ut och firade vidare på Hipp!

Sen fyllde Elli 17 år och vi hade gemensam släktmiddag. Mysigt!


Kommentarer
Postat av: Jessicaaa

har varit ett underbart år <3 och är tomt nu utan dig :(

2009-01-08 @ 20:28:21
Postat av: Caroline

alla månader med dig är bäst

2009-01-09 @ 18:08:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0