2008, del 3

Jag kände att denna delen av året behövde ett nytt och eget inlägg. Vi är nämligen inne på månaderna;

NOVEMBER och DECEMBER

Den började med Saras 18 årsfest. Som jag oxå såg lite som en avskedsfest. För bara några dagar senare flyttade jag till Luxemburg för att jobba som au pair och där är jag än idag. Sedan jag kom hit har jag hunnit med en hel del. Jag har träffat en hel del nya vänner. Riktigt kul!

Några saker som har hänt är:

Jag, Elin och Stina bilade ner till Metz, en fransk stad, och shoppade. Det var min tredje dag här haha. Sen på kvällen hade vi filmmys hemma hos Stina och Elin och Sara var också där. 

På söndagen var jag på Italianos, en glassbar i stan som många au parier går till varje söndag.

Veckan efter träffade jag Maja för första gången och vi gick och fikade i stan. Sen var jag och Elin på bio och såg James Bond och så gick jag ut med Maja, hennes syster, Stina och Emelie. 
 
Jag började träna på friskis mer och mer och köpte ett halvårskort. Jag började på min intensivkurs i franska som varade i tre veckor. Jag var på Ikea i Belgien med Jenny och Fredrika och inhandlade lite nya saker till mitt rum och en julklapp till Hedda.

Sen började jag umgås med Maja, Karro, Linn och Sofie mer och mer. Vi gick ut och festa, åt på resturang, gick till luciaträningen, Italianos och var i stan osv.

Jag och Karro började träffas med barnen varje tisdag och det blev sjukt bra dagar.

Sen gick vi på Julmarknader och åkte till Trier, en tysk stad. Där shoppade vi, fikade och gick på julmarknaden.

Sen var det lucia och till sist blev jag lucia ändå vilket var sjukt kul. Jag gick även i ett luciatåg på Ikano bank och på Ikea i Belgien men där var jag tärna.

Vi gick på Ladies night och många av de sista kvällarna innan jullovet spenderades på Scotts.

Familjen här hade glöggfest och jag och Felicia och hennes kompis hjälpte till. Vi hade jättekul i köket fasten vi jobbade hårt! Men vi fick mycket beröm och 30 euro var som tack för hjälpen.

Sen var dagen där när jag skulle åka hem på jullovet. Väl hemma kramade jag om alla och satt med min Hobbe i knäet i ungefär 20 minuter medans han ylade och inte ville hoppa ner ur mitt knä. Så sjukt bäst är han!

Under lovet hann jag med en massa men det har jag nästan precis skrivit om i min blogg så jag känner inte att jag behöver dra upp allt det igen.




Så nu var jag äntligen klar med en aningen skrivkramp i fingrarna!

 PUSS

Kommentarer
Postat av: Limpan

Fin du är på akka kort smulan! Saknar verkligen dig!

2009-01-15 @ 17:39:55
URL: http://Linnrasmusson.blogspot.com
Postat av: josefin

saknar dig med snäckan!! :)

2009-01-15 @ 17:42:43
URL: http://josefaaaajn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0