Afterwork

Igår stack jag och in till stan för att möta upp Maja för att gå på afterwork. Vi gick till ett ställe som heter Apoteca som ligger mitt i stan. Det var en riktigt mysig lokal. Vi betalade vars 1 euro och hängde in jackan. När vi väl var inne fick vi gratis italiensk buffé. Najs! Vi köpte vars ett glas vitt vin och satte oss i folkmängden. Där var riktigt mycket folk. Dock mest i åldern 25-35. Men men vi hade trevligt ändå. Sen kom Elin också, trevligt trevligt. Där kom en man från Lettland eller något och började prata med oss. Han sa att han ville ha våra nummer så han kunde fixa fester till oss där vi kunde träffa luxemburgiska killar osv. Men det var vi inte jätteintresserade av så vi iggade honom efter ett tag. Sen började vi prata med de som satt på andra sidan om oss istället. Mycket trevligare. En av dem kunde t o m lite svenska. Alla tre jobbade på en svensk bank i Luxemburg. Coolt! De bjöd oss på varsin Mojitooo. Det var en riktigt rolig kväll tjejer! Det får vi göra fler gånger.

I helgen blir det tåg till Bryssel med samma tjejer! Ska bli riktigt kul!

Idag började det snöa något galet mycket. Snöflingor stora som bommullstussar. Det var väldigt fint i för sig men jag vill så gärna ha vår nu.

Idag har jag sett på Mamma mia och Night at the Museum med Fredrika och Hedda. Fredrika har varit sjuk två dagar i rad nu, stackaren. Alla i familjen här är snart sjuka. Hoppas inte jag blir det igen. Orkar inte förkyldning. Men vi har hållit henne sällskap idag i alla fall. Så sjöng vi lite sing star imorse också, jag och freddy. Svenska slager. Så dagen har inte varit så tokig med andra ord.

Här kommer lite bilder från gårdagen.

 
 Moi!



Maja


Jag, Maja och Elin



Drinken jag blev bjuden på


Nu ska jag snart se på lite One Tree Hill. Är lite smått beroende av serier vissa kvällar. Nu går EM i konståkning på tv där hemma men det kan jag inte se på här. Men läste dock en artikel i tidningen Le voix ( på franska) imorse om Brian Joubert och Thomas Verner. Lite coolt att jag förstod hela.

PUSS OCH KRAM / Josefin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0