Helgen som varit

Varför har jag sån otur? Jag blir så irriterad när jag hela tiden råkar ut för Luxemburgare som envisas med att inte kunna engelska. Vad är det för något? Tyska eller franska går bra. Okey, tänkte jag. Då får jag väl ta det på franska då. Jag skulle ett busskort så jag slipper betala 1,5 euro varje gång jag ska åka buss. Då ska man fylla i en blankett och sen lämna ett foto och visa leg. Allt det gjorde jag. Men då fick jag inte något busskort för att jag inte stod registrerad på den luxemburgiska adressen. Nehe, tänkte jag. Nu när jag äntligen fått ett kort att använda till busskortet. Men sen ringde jag Jenny och hon sa att de ska hjälpa mig med det. Men vad jag blir trött på dem där luxemburgarna ibland. Alla de andra au pairerna har ju fått köpa busskort!!!

I lördags hade Felicia och Mirabell gjort hemmalagad Sushi. så jag och Maja åt här hemma.  Det var riktigt gott! Sen åkte vi hem till Maja och kollade på film och svensk tv. Vi festade till det lite med glass nu eftersom det är helg. Vi är ju nyttiga på vardagarna förstår ni. I söndags hade vi tänkt "uppleva" Luxemburg från dess bästa sida. Men ack!! Det regnade från och till hela dagen. Men det slutade i alla fall med en 45 minuters promenad runt om i Luxemburg. Sen gick vi hem till mig och åt lite "andra frukost". När klockan närmade sig halv 6 gick vi in till Italiano i stan för att äta. Det blev crepe med skinka, mozzarella och tomat. Sjukt gott! Senköpte vi vars en cappucino och delade på en glass med frukt. Supergott. Vi var nog tio au pairer totalt på Italiano igår. Det var riktigt trevligt!

Nu har jag och Hedda lekt med lera och byggt figurer. Snart blir det middag och sen träning!!
Idag ska jag inviga min "Hello Kitty" - vattenflaska. Elin, du kommer vara avundsjuk på mig hela passet när du ser så många som vill ha en sån flaska som jag har haha.

Det är jättekul att det ramlar in en hel del kommentarer nu! Det blir roligare att skriva då. :)

För att förtydliga varför jag inte är tonåring om 9 månader är för att jag fyller 20 år då. Inget annat, haha!

Puss och kram!





Mitt Lux!








Jag har satt upp en massa bilder på väggen nu. Är riktigt nöjd om jag får säga det själv.


Kommentarer
Postat av: Elin Lux

var det någon som var avundsjuk? Jag såg ingen... :P haha

2009-01-19 @ 22:33:39
URL: http://elingoesaupair.blogg.se/luxemburg
Postat av: Maja

Tack för helgen och idag, när ska vi ses nästa gång, imorgonkväll? Pusss

2009-01-20 @ 21:34:10
URL: http://majjsen.blogg.se/
Postat av: Mamma Mia

Jag är lite avundsjuk...men inte på din vattenflaska. Jag vill också bo i Luxemburg och ha sovmorgon...

2009-01-20 @ 22:41:38
Postat av: Madd

JOsse, nu vet jag vad jag onskar mig i fodelsedagspresent. EN HALLOKITTYflaska SAKLART! vem vill inte glassa med en san lixom...forresten gilla jag din fotovag. Dock va de liiite for lite bilder pa mig :( jag ser ut som en gnagare pa studentbilden :(

2009-01-21 @ 11:41:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0