Isbana utomhus

I helgen har jag hunnit med mycket. I fredags var jag på bio med Maja, Elin, Stina, Hanna och en ny tjej som heter Malin. Vi såg Australia som var helt okey. Den var lite lång tyckte jag. Men det blev en mysig fredags kväll och efter bion åkte jag och Maja hem till mig och hon sov över här. På morgonen kom Stina och Elin och hämta upp oss och vi åkte till Trier i Tyskland. Där hämta vi ut våra biljetter till Abba-the show som vi ska se i början på nästa månad. Sen blev det lite shopping, lunch och fika i den fina staden. På kvällen lämna Elin av Maja och mig hemma hos Maja där vi spela Wii och såg på film. Lagom lugn och mysig kväll.

Igår var jag och min Lux-familj och åkte skridskor på en utomhusbana i Luxembourg, nära tyska gränsen. Staden heter Beaufort men kallas "La petite Swiss" Det lilla Schweiz. Det var jättemysigt och vi åkte skridskor i  flera timmar. Det var fint väder med strålande sol, där var snö och isbanan låg in mellan massa granar. Riktigt fint! Sen åt vi lunch och åkte lite till. Sen stannade vi till vid ett jättefint gammalt slott i samma stad. Tog lite bilder och sånt så ni får se. Sen åkte vi hem och åt och sen gick jag in till stan för att träffa en massa tjejer på Italiano. Första besöket på året och det blev riktigt kul. Satt där i flera timmar och snackade om allt och inget. Fick träffa två nya tjejer också som verkade jättetrevliga. Kul med possitiva tjejer!

Idag har jag fixat och donat i huset och sen hämtade jag Hedda på dagis. När vi varit hemma i ungefär 20 min går hon upp på sitt rum och är där i typ 5 min. Under tiden börjar jag fixa med maten. Sen kommer hon ner och säger " titta Josefin, jag är en tiger". Då har hon målat sig med en blå penna i hela huvudet och på händerna så det ser ut som hon har en massa blodådror i hela huvudet. Sen ringer det på ytterdörren och Maja kommer på besök. Sen fick jag skubba barnet med alla möjliga tvålar och saker. Men det gick inte bort helt ändå. Haha hon är allt bra rolig den tösabiten.



Jag och min lilla Hedda på isen!


    

Slottet i Beaufort, Luxembourg



Snart kommer mamma, pappa och Elli och hälsar på mig! Nu planerar även Jessica och Carro att komma veckan efter . Sjukt kul att ni kommer hit och hälsar på mig här så jag kan visa er mitt liv i Lux.


Puss och Kram

Kommentarer
Postat av: kurry

aaaw va gosig bild på dig och hedda! (L)

2009-01-13 @ 19:42:58
Postat av: jesssica

så gulliga ni äääääääär! kommer snart och hälsa på (L):D

2009-01-15 @ 19:58:59
Postat av: Pappsen

Så mycket nytt du får uppleva.

2009-01-18 @ 18:02:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0