Tillbaka i Lux..

efter två helt underbara veckor i Sverige. Jag har hunnit träffa en massa vänner, min underbara familj och släkt. Jag har firat jul hemma i år med familjen och mormor och morfar. Det var jättemysigt! Fick över förväntan många julklappar och fina var dem med. Sen firade jag nyår med världens bästa Carro. Det började med middag i Lomma med supergod mat och sen vidare till Carlssons trädgård i Lund för att fira det nya året. Det blev en rolig kväll även fasst man saknade en del som man också velat fira in det nya året med.

Under lovet har jag också hunnit med en hel del annat. Jag har sett Twilight två gånger på bio, en gång med syster yster och en gång med Charlotte och Lisa. Lika bra båda gångerna. Love it ! Sen har jag varit ute och festat en hel del gånger också. Först på juldagen med Challe, Lix och Kurre. Det blev förfest och catch up hemma hos Lisa och sen utgång till Buddha, White. Det blev en riktigt bra kväll. Dagen efter blev det Julrean i stan. Riktigt farligt om jag får säga det själv. Köpte en ny kamera också för den andra råka jag tappa i marken påväg till Buddha dagen innan. Sen blev det utgång med Jessica på lördagen efter en sväng på Nova lund. Förfest hemma hos Jessica och sen utgång till Crown. Där mötte vi upp med Challe och Elsa. Denna kvällen blev också riktigt lyckad. Vi blev bjudna på dyr champagne och dansa hela natten. Det blev en sen kväll som slutade med ett och annat missförstånd haha.

Det blev även en roadtrip, till barsebäck till Sebastian, med Emma och Jessica. Där träffa vi Sara mf. Dem andra bada Jacuzzi men vi hade glömt bikini så vi fick skylla oss själva. Vi var iaf duktiga på att sätta igång strömmen när det blev x antal strömavbrott.

Det blev en singstarkväll med S3b-tjejerna (-Maddis) hemma hos Challe. Sjukt kul var det! Mamma mia tema, mycket sång och toner ( bra och dåliga), upprörda sångare över mickarnas kvalitet och massa kärlek. Har saknat våra kvällar.

Sen blev det som sagt bio och mycket fikor i stan. Träffade Maria också. Det var sjukt länge sedan. Kul att träffa henne igen. 

I förrgår hade jag avskedsmiddag med mina käraste två vänner. Jessica och jag var och handla lite smått och gott och sen åkte vi hem till Carro och laga mat, åt mat och snacka en massa skit. Saknar oss när jag inte är hemma. Vi är så bra!

Det blev även några mysiga hemmakvällar med min underbara familj och min Hobbe. Kommer sakna honom sjukt mycket. Speciellt på morgonarna när han hoppar upp i sängen och vill dra upp mig och viftar hysteriskt på svansen. Min sötnos! Sen kommer jag saknar att äta frukost med mamma. Mysiga kvällar framför tvn med familjen och min syster. Galet, du var den jag grät över att lämna. Kommer sakna dig. Tycker det är så kul att vi har blivit mycket bättre vänner. 

Nu är jag iaf tillbaka i Lux. Resan hit tog 13 timmar. Först bil till centralen i Malmö sen tåg till Göteborg. Väntetid en timme och sen flygbuss till Säve. Väntetid tre timmar och sen flyg till Frankfurt. Då hade jag i alla fall de andra Lux- tjejerna med mig. Så åt vi middag på flygplatsen i väntan på flygbussen som skulle ta oss till Lux. Väl framme i Lux går min buss
"hem" precis när jag hoppar av flygbussen så jag fick skjuts av Elins ap-pappa hem till huset. En galet lång resa. När jag kom fram så hade familjen också precis kommit fram. Efter att vi lastat in allt blev det lite kvällsmat och lite catch up och sen sängen för allas del. Alla var ganska utmattade om man säger så. 

Nu sitter jag här med en förkyldning om ringad av näsdroppar, mammas hemalagade skorpor, te hemifrån och min underbara dator. Hur skulle jag klarat mig utan den. 

Snart kommer en årskrönika från mitt 2008. Så ni har något att se fram emot.!

Puss och kram skummbanan
 


Kommentarer
Postat av: Mamma Mia

Saknar också frukost med dig min goa tös!!!

2009-01-08 @ 22:57:41
Postat av: Elliseen

Saknar dig jätte mycket också <33 det var roligt att ha syrran hemma igen... kommer snart och hälsar på dig!!

2009-01-09 @ 21:00:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0