270109

Dagen började med ett trevligt besök av Maja som kom hit och åt frukost. Jag hade samlat ihop lite smått och gott som fanns i huset och så aslutade vi med små croissanter som Maja köpt med sig. Ibland behöver man lite vardagslyx, som vi brukar säga. Efter det gick jag till Heddas skola och Maja gick till skomakaren för hon hade hål i skorna hihi. Hoppas det blir bra nu när det var jag som tipsade om det. Sen gick jag och Hedda in till stan där vi mötte upp Jenny och gick till kommunen. Där fixade vi så jag står inskriven på den Luxemburgiska adressen. Var tydligen tvungen till det för att jag ska få köpa busskort. Jag fick en massa papper av henne och hon ville veta en massa. Men nu är det klart, vilket är skönt.

Sen lämnade Jenny oss och gick tillbaka till jobbet. Jag och Hedda gick ner under Hamilius för att fixa busskortet. Tror ni inte det är samma snubbe som sitter i luckan som förra gången. Sjukt otrevlig människa. Förra gången försökte jag förklara på engelska vad jag ville. Men då kunde han bara franska och tyska och menade att jag fick prata det annars fick det vara. Denna gången började jag prata franska med honom för att han skule bli glad. Men inte då han svarar på Luxemburgiska och så fortsätter det. Jag hade fyllt i ett formulär, precis som förra gången men glömt att skriva under med min signatur. Så fråga jag om jag kunde låna hans penna men det fick jag inte, så jag fick gå tillbaka till bordet där jag fyllde i blanketten och sen gå tillbaka till luckan och lämna det igen. Sen fick jag lämna pass, "bevis att jag bor här-lappen" , en bild och 50 euro. Sen kommer det sämsta. Jag fick inte heta Josefin på mitt busskort, utan Ida. Så nu heter jag Ida Andresson. KUL! Inte för att det är något fel på Ida men jag heter ju Josefin. När jag sa till honom att mitt tilltalsnamn är Josefin så vägrade han att fatta, då jag pratade franska. Trist snubbe. Men jag fick i alla fall ett busskort.

VI gick hem och åt lunch. Måns hade fixat den idag så det var bara att äta på. Sen jag jag och Hedda till Merl-parken där vi hade bestämt träffa med Anna och hennes "barn". Så fick dem leka en timme och mata ankorna osv. Kul att komma ut och göra lite sånna saker. Hade det bara varit lite varmare så hade det varit perfekt. Dagarna går så mycket fortare när barnen leker med varandra och man själv också kan snacka med någon kompis samtidigt som man observerar dem små söta liven.

Vi gick hem och så ritade vi igen. Det är riktigt kul faktiskt. Hedda ritade världens sötaste filur till mig idag haha. Den ska lätt in i min Lux-bok. Efter det kom Måns hem och vi drack lite kaffe. Så satte vi på en film och jag somande i soffan med Hedda i knäet. Myspys!

Sen blev det middag och efter det tog jag bussen till friskis och tränade ett sjukt tufft pass. Jag och Stina var ganska möra efteråt. Men det var smatidigt skönt att känna att man rört på sig. Längtar tills det blir lite varmare. Då ska jag ut och spinga lite på min ledighet. Men nu känns det fortfarande lite för kallt.

Igår var jag barnvakt på kvällen för Måns och Jenny skulle på konsert. Men Hedda ville ju inte somna. Det tog typ två timmar för henne att somna eller något. Jag höll ju t o m på att somna när jag låg där brevid henne. Vi läste ungefär 3 sagor + en påhittad berättelse. Sen sjön vi lite visor och jag kämpade med att få henne att blunda. Hon envisades dock med att hon inte kunde blunda. Men tillslut somnade hon och jag smög ut ur rummet, livrädd att hon skulle vakna haha.

Nu ska jag strax sova! Imorgon är det franska, det ska bli kuligt! Kanske afterwork på kvällen ?
Puss och Kram!






 

Kommentarer
Postat av: Jeeess

låter jobbigt att fixa busskort:(

2009-01-28 @ 19:36:14
Postat av: Inga*

Stackare!:) Ja, det finns ju "rötägg" överallt.. =p

Det var nog tur att det inte var jag som råkade ut för den där gubben, jag hade Inte kunnat vara trevlig! hehe :)

Hoppas du har det bra!

Kramar Inga

2009-01-29 @ 21:06:47
URL: http://ingaaupair.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0