Sol i mitt Lux

Igår blev det afterwork med ett gäng tjejer. Jättetrevligt! Skönt att komma ut på kvällen och bara snacka av sig en massa.

Idag började jag jobba 11.40 och slutade 14.30 för Fredrika och Hedda skulle till tandläkaren. Då stack jag ut och sprang i 40 min, tro det eller ej. Riktigt skönt när det var sånt fint vårväder. Luxemburg har en jättestor park mitt i stan, inte alls långt från mitt hus så där sprang jag med lurarna i öronen. Fick lite färg på kinderna också ser jag nu. Solen tar ju ganska mycket vid denna tiden på året. Längtar tills det blir sånna här dagar varje dag.

Sen när jag kom hem dusha jag och tvättade en tvätt och sen såg jag på Lipstick Jungle. Chill i dill. Sånt är skönt ibland, att bara göra ingenting. Ikväll har jag också snackat med Jessica en lång stund på skype. Riktigt kul var det. Så länge sedan jag hörde din röst. Sen prata jag även med Pappi men då var ljudet ganska kass. Han tyckte det lät som det var krig i mitt rum. Han tyckte det lät som om om någon höll på att skjuta haha. Men det var kul att prata med honom också. Snart kommer ni hit. Längtar!

Jag hade fått min semesterersättning nu från Stortorget. Äntligen! Plus att jag hade fått ett fint betyg och ett årsbesked på vad jag tjänat förra året. Jag undrar var alla de pengarna har tagit vägen. Men men roligt att de uppskattat mitt arbete där. Då blir man så glader.

Det var en kvinna som ringde nu ikväll som ville ha barnvakt på lördag. Det var en familj som Linn brukade sitta barnvakt i innan hon åkte hem. Så hade hon tipsat om mig och gett dem mitt nummer. Så på lördag så är jag barnvakt för första gången i en okänd familj. Blir nog bra haha.

Imorgon blir det utgång med ett gäng tjejer med förfest hos mig. Ska bli jättekul. Det var ett tag sedan nu (om man inte räknar afterworksen).

Nä nu ska jag sova, för jag ska lämna Hedda imorgon på skolan vid halv 9, för Jenny är i Bryssel.


Sov gott mina kära



Kommentarer
Postat av: Elin Lux

haha, kul bild!

2009-01-30 @ 08:45:35
URL: http://elingoesaupair.blogg.se/luxemburg
Postat av: Mamma Mia

Vad spänstig du är!!! Du är så duktig. Kanske man skulle skicka "pälsen" till surgubben som fixar busskort...eller...

2009-01-30 @ 23:56:29
Postat av: josse

Haha ändå bra idé haha:D Tack tack, jag försöker! :)Miss u

2009-01-31 @ 11:12:00
URL: http://josefaaaajn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0