Europapark

I helgen blev det först utgång på fredagen med förfest hemma hos mig. Sen blev det en promenad in till stan och vidare till K'ramba där vi festade hela kvällen. Synd dock att tiden sprang iväg och att gänget hade olika viljor. Annars hade vi kanske hamnat på White eller Magnum. Kanske nästa gång? Nu är det inte lång td kvar jag har i Lux dock. 2 veckor och 5 dagar, dvs ingenting. På den tiden ska jag hinna med att åka till London, fira Luxemburgs nationaldag, Rock a field och att säga hejdå till allt kärt folk jag träffat här. Att säga hej då till Luxemburg kommer bli svårt, det kan jag lova. Men samtidigt så ska det bli skönt att komma hem också. Man saknar mycket folk hemma med. Ikväll kommer lilltovis hit och vi ska planera vår Londonresa. Vi åker på fredag klockan 19.00 från Luxemburg. Det ska bli så kul att komma till London kan jag lova. Har alltid velat åka dit. 

I söndags åkte jag, Tova, Stina, Eva-lis och Elin på roadtrip genom Frankrike och Tyskland ner till Europapark. Det är ett stort nöjesfält i Tyskland som är indelat i alla europas delar. Där fanns t ex en grekisk del där vi åt jättegod lunch, en rysk del där det fanns en massa rymdkaruseller, en nordisk del osv osv. Det var verkligen jättekul. Jag har nu åkt Europas högsta berodalbana 2 gånger. Den var sjukt läskig men så rolig. Sen åkte vi en helt ny karusell med loopar och snurrar. också supercool. Vi åkte alla de värsta karusellerna och även några flygplan som snurrade runt. Den kändes ganska mesig i jämnförelse men det var också den alla blev åksjuka av. Lite lustigt men det var väl bara för den gick runt och runt hela tiden. Det började regna vi 6 tiden men det tyckte vi var ganska skönt för innan hade det varit stekhett ute och jättelånga köer till alla attraktioner. Men när regnet kom så kunde vi springa runt på hela nöjesfältet utan några längre köer.

Tack för en toppendag tjejer. Det är en dag jag sent kommer glömma, dvs aldrig!

  


  

 

 

Kommentarer
Postat av: Maja

Ha så kul i London, hoppas vi kan ses snart när du kommer hem!

2009-06-18 @ 12:18:05
URL: http://majjsen.blogg.se/
Postat av: Anna

Hej!

Jag har nu läst en hel del av din blogg, och då jag själv ska åka till Lux som aupair i augusti så skulle det vara roligt att få kontakt med någon som är där nere, ge tips och kanske någon kontakt som man kan träffa där nere, så skriv gärna tillbaka till mig! mvh Anna

2009-06-22 @ 00:01:21
URL: http://lifeofao.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0