London baby!

Då var jag seg med bloggandet igen. Men nu ska ni få en liten uppdatering om två roliga händelser. London och Luxemburgs nationaldag.

LONDON

Fredag:

Jag och Tovis träffades på stationen på fredagen klockan 19.00 efter en dags jobb.  Midsommar firade vi genom att åka till London. Inte en traditionell midsommar precis men inte helt fel det heller. Det hade inte blivit helt som vanligt ändå, känner jag.  Vi kom fram till Hahn med vår flygbuss och satte oss och tog en kaffe. Bredvid oss sitter två rakade killar med massor av tatueringar. Den ena visar sig vara norsk och börjar prata med oss. Jag och Tova frågar hur många tatueringar de har. Då börjar den ena killen att räkna och titta på sig själv. Sen svarar han att han har en stor. Då säger Tova något som får båda två att skratta hysteriskt. "You are a tattoo". De tyckte vi skulle följa med på någon fest i Tyskland..Men det tyckte inte vi.

Sen flög vi iväg till lovely London. Vi hade hittat flygbiljetter för 2 euro t o r. Sen köpte vi billiga flygbussbiljetter för 15 pund.  Allt som allt gick transporten på ca 50 euro. Inte illa det. Sen kom vi tillslut fram till Liverpoolstreet där vi träffade Pernilla. Vi tog bussen hem till henne där vi också bodde hela helgen. Tack för det!


Lördag:


Vi såg:


 



Piccadilly circus och Oxfordstreet

  

 



Notting hill. Där var vi på en marknad som jag inte kommer ihåg namnet på. Tova?

 



London eye




Big Ben

Sen provade vi på London by night. Det började med försfest med lite vin, som inte var något att hänga i granen och lite kortspelade på det. Sen tog vi T-banan in till stan där vi gick till en pub som var mycket trevlig. Like K'rambakänsla över den fasst annerlunda musik. Trist att vi fick stå och frysa när vi väntade så länge på bussen. Men vi gav tillslut upp och tog taxi. De har supersöta taxibilar i London. Denna dagen såg jag massor av limousiner. Tre - fyra stycken.

  



Söndag:

Sista dagen blev det mycket shopping. Vi tänkte att vi skulle ta shopping på söndagen av två andledningar. Anledning 1 var att det är så mycket folk ute på lördagarna så det skulle bli lugnare att shoppa på en söndag. Anledning 2 var att vi skulle veta hur mycket pengar vi kunde bränna på kläder och skor osv. Shopoholic? Vi hittade i alla fall en affär som vi blev helt kära i. Tror vi var där nästan 3 h. Primark heter den. Så ska ni till London så gå in där. Jag köpte en hel "icakasse" med jättefina kläder och skor för endast 60 pund. Det tyckte jag var riktigt bra. Vi var även inne i Europas största Top shop. Där inne hade jag kunnat bo. Fy tusan vad snygga kläder de har. Men lite dyrare är det dock. Om man jämnför med Primark. Men sen är det ju bättre kvalitet på Top shops saker. Där fanns även Top man som var en avdelning till killar. Där hittade jag och Tova också lite saker. Jag hittade en stor tröja med NY-tryck på som man kan ha till leggins. Andra roliga affärer som man inte hittar så mycket av i Skåne var Urban Outfitters och Miss selfridges.

 

  

Sen tog vi en fika på Starbucks där vi skrev lite kort som vi sedan skickade. Vi köpte pastasallad och fruktsallad och satte oss i Hyde park och hade picknick i solen. Supermysigt. Efter det tog vi T-banan till Buckingham palace. Mycket tjusigt! Sen tog vi t-banan till Harrods. Då hade det redan stängt men det var mest för vi ville se det.

 

 
Efter det åkte vi till Kings cross. Ringer det en klocka? Det är nåmligen stationen Harry Potter åker från när han ska till Hogwarts. Vi gick och letade efter perrongen och då kommer en man fram och frågar på riktig brittisk engelska om vi letar efter Harry Potter. Då berättar han också att han såg när de spelade in filmen. Han hade alltså sett skådisarna live. Sen kom där en till man och fråga samma sak och tillslut hittade vi ett "minnesmärke" från Harry. En vägg där det står Perrong 9 3/4 där det finns en vagn som sitter in i väggen. Där tog vi en massa kort på oss själva och lossades att vi själva skulle till Hogwarts. Harry Potter-nördar? Ja!





Vadå cool!?

Sen tog vi T-banan till China Town där vi åt middag. Nudlar och kyckling. Vi avslutade med att åka ut till Tower bridge och Tower of London. Det var fint och se men eftersom det var så mörkt då blev där inte så bra bilder därifrån. Sen åkte vi hem till Pernilla och packade och sen begav vi oss hemåt igen. Efter mycket om och men, läskiga höga personer, läskiga killar, bussresor och sura busschaufförer var vi framme på flygplatsen. Där tog vi en sen nattfika och shoppade lite i shopparna runt om på flygplatsen då vi ville göra av med våra sista pund. Vi hittade en rea inne på Claire's där de sålde massa hårband för 1 pund. Om jag blev såld? Såklart! Sen var flyget försenat och därför missade vi vår flygbuss till Luxemburg. Jag kom en timme senare hem än jag hade tänkt mig. Som tur var kunde Jenny och Freddy passa Hedda den tiden. Men fy vad jag blev ledsen när vi inte kom med bussen. Var så trött efter att inte ha sovit på hela helgen i princip så jag bröt ihop i tårar på en bänk. Ush stackars Tova som fick dras med mig. 

 




På kvällen var det fest för att fira Luxemburgs nationaldag. Fête national som det heter på franska. Det var en fruktansvärt rolig kväll. Dans och fest på alla gator inne i stan. Dj:s i varje hörn, parader runt om i hela stan och fyrverkerier vid tolvslaget. Jag och Eva-lis träffades hos mig först och sen gick vi in till stan för att möta upp Emelie och Pontus som redan var där. Sen träffade vi Elin och hennes ap-familjs kusin Martin som var från malmöööö. Fint ska det va! Sen kom tillslut min resekompis Tova som hade värsta problemen med att komma in då bussarna inte gick. Men hon fick skjuts en bit och gick sen för att möta upp oss. Vi festade hela natten fram till 6 på morgonen. Sen sov jag till 15.00. Det behövdes då jag knappt sovit nått på hela helgen.





hahaha


TACK tjejer och killar för en härlig helg!

Kommentarer
Postat av: Tova

Tack för ÄNNU en toppen helg (&vecka)min vän !

Portobello market heter marknaden i Notting hii btw ;)



2009-06-25 @ 23:59:53
URL: http://tovaboustedt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0