Studenter, bal, klassreunion, vänner och familj

Tjena!

Nu är jag tillbaka i Lux igen men tänkte ta en liten genomgång på vad jag hann med när jag väl var hemma. Vad sägs?

Första veckan jag var hemma tog jag det väldigt lugnt. Var hemma med Hobbe och gick mysiga promenade med honom. Jag ringde även några butikschefer om jobb och delade ut cv:n på de ställena. Jag ringde körskolan och bokade uppkörning. Kände mig riktigt duktig faktiskt.


Andra veckan som jag var hemma började det roliga hända. Eller det började faktiskt redan på helgen första veckan. Det som jag sett fram emot. Jag var på sunds bal. Blev bjuden av Pontus. Vi gick dit med Jessica och Christian så det började med fotografering i hennes trädgård. Sen åkte vi hem till Lotta för fördrink, plockmat och mycket mera fotton. Härligt! Sen bar det av mot Strandbaden som var så fint och fräsht. Helt nytt och vi invigde stället. Kanonkväll! Jag sov hos Jessica och dagen efter cyklade vi till stranden och stekte. Var tog det fina vädert vägen?

På tisdagen var det 1 år sedan jag och min gamla klass S3B tog studenten. Det firade vi med klassreunion på Möllan. Mysigt att träffa "alla" igen och uppdatera sig lite på vad alla haft för sig. Sen blev det lite thaimat och efter det S:t petris utspark. Jag och Karin ställde oss längst fram för att titta på alla studenterna när det sprang ut på trappan. Kändes sjukt att det var ett år sedan vi själva stod där. Jonna tog studenten och vi grattade honom. Sen gick vi och tittade på flaken när alla stod och hoppade där och slutligen satte vi oss vi kanalen där vi nästan blev attakerade av fåglar. Så vi gick vidare till Lilla torg och satte oss på Pronto där vi tog en kaffe. Sen mötte Charlotte upp oss och vi gick till Jonnes mottagning på S:t Gertrud. Mycket trevlig och rolig student. God mat, judisk dans, vanlig dans, söndriga skor, tuggummi = hela skor, jonnekaka, DJ Ansar och mycket mer. Sen fick jag och Jonne skjuts till Luftkastellet där jag träffade min Maddis, Andreas, Emma och många fler. Kul att träffa en massa folk ute som jag knappt träffat sedan jag åkte till Luxemburg. Sjukt bra kväll helt enkelt.

På torsdagen var det JESSICAS STUDENT. Min lilla vän har blivit stor. Så fin du var och så himla kul det var att se dig gå ut på trappan och vara så glad. Saknade själv studenttiden när jag såg det. De sista veckorna var helt underbara. Är glad att jag åkte hem för din student. Det var värt det! Supertrevlig mottagning hemma hos Jessica var det också. Sång, god mat, härligt folk osv. Vädert hade du dock otur med. Jobbigt kallt med klänning tyckte jag och Carro som var utomhus mellan halv 4 och halv 12. Kvällen fortsatte bra på Strandbaden där det var lika kul som veckan innan.

På fredagen var det en mycket lugn dag. Vid två åkte jag in och träffade mina tjejer i stan. Madde, Karin och Challe. Vi fikade på David halls torg vilket var supermysigt. På kvällen kom Carro och hämtade mig och vi mötte upp Jessica på Mobilia och sen åkte vi hem till Jacob som tog studenten på Mediegymnasiet. Vi var där ett tag, tills det började regna och vi gav upp. Vi tog vårt pick och pack och åkte hem. Jag sa hej då till Jessica och jag och Carro åkte in om Videomix och köpte godis och sen körde hon mig hem. Sen sa jag hej då till henne också och packade klart det sista.

På lördagsmorgonen fick jag skjuts till köpenhamn av mammi och pappi och sen tog jag flyget tillbaka till mitt andra hem,  Lux.. Väl tillbaka känns det bra. Fy vad jag kommer sakna detta livet sen. Våra helgen här nere är ALDRIG tråkiga. Men å andra sidan hinner man aldrig vila heller. Så det får jag väl göra när jag kommer hem till Sverige nästa gång.

Veckorna som kommer bjuder på mycket roligheter. Europapark (stort tivoli/nöjespark i Tyskland), London med Tova, Rock a field, nationaldagen, midsommar, Trier (?) fester, fint väder (?) osv..


 
  
   

Balen 2009




  

 

 

Jessicas Student




   
   
 
 
Klassreunion och Jonnes student

Tack och hej!


Kommentarer
Postat av: Jessica

taack för att du kom hem, hade inte varit detsamma utan dig! <3

2009-06-16 @ 17:54:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0