The secret garden

Förra veckan var jag en mycket amitiös au-pair. Vi bakade bla chokaldbollar, gjorde egen trolldeg som vi sen gjorde figurer med och målade med vattenfärg. Ja, det går ! haha. Sen var vi på Little gym och i parken.  Det var jättetrist väder det flesta dagarna så det var inte så kul att vara ute. Här kan ni ta del av våra fina konstverk. Pepparkaksformar kan göra under.

Denna veckan har jag kommit igång med mig träning igen och jag har även suttit barnvakt 4 gånger extra till andra familjer. De pengarna fick gå till tågbiljetterna till Paris om två veckor.




I fredags gick jag, Elin och Stina ut och åt. Det blev Kinaresturang. Fried chicken nudels...haha.. Mycket trevligt. Vi satt vid sidan om ett par i vår ålder som förmodligen var på sin första dejt haha. Killen fick verkligen kämpa för att hålla igång konversationen. Hon sa typ ja, nej , mm osv.  Lyckat!

Efter resturangen gick vi till The secret garden "the finest club in the world" som det stod på deras visitkort. Fint var där verkligen iaf. Stället var lite som hämtat ur Gossip girl. Drinklistan var dessvärre skyhög haha. Min drink kostade 16 euro. Men det var förmodligen den godaste jag någonsin druckit så.. Det var champagne, jordgubb och mango i den och så hette den Vouge. Så det var det värt.  Denna kvällen såg jag faktiskt en hel del good looking men. Inte så ofta det händer i detta land.
 






Cosmopolitan, XTC, Vouge



Platserna bakom fick man bara sitta på om man skulle köpa hela flaskor=sjukt dyrt!




I lördags åkte familjen till Paris för att hälsa på M:s brors familj. Så jag åt lunch med några tjejer i stan. Det blev Chi-chis. Nachos!! Mums:) Sen gick vi en sväng i stan och på kvällen satt jag barnvakt. Jag satt barnvakt i söndags också till en bebis på 3 månder och en flicka på 2 år i fyra timmar. Oj oj säger jag bara. Men det gick bra ändå. Sen på kvällen blev det Italianos. Jättekul denna gången. Nu fick vi träffa Tova, en ny tjej här i Lux. Jättekul och glad tjej.

Snart ska jag jobba igen! Puss och kram,
J

Kommentarer
Postat av: Mamma Mia

Du är då en riktig partypingla..haha

2009-03-09 @ 18:18:41
Postat av: Caroline

varför missade vi ett besök på detta ställe? he he

miss you

2009-03-09 @ 18:40:12
Postat av: Caroline

varför missade vi ett besök på detta ställe.. he he

miss you

2009-03-09 @ 18:41:23
Postat av: Caroline

datorn hackade, därav två kommentarer, vill du att jag ska skiva det en gång till eller du har förstått mitt fantastiskt viktiga budskap?:)

Puuuuuuuuuuuussssssss

2009-03-09 @ 18:42:53
Postat av: Tova

OCh ni verkar supertrevliga all of you! tack för smset idag,ska försöka fixa ett nr imorgon,. har blivit lite struligt för Sophie är sjuk så har inte haft tid till det,.. KRam!

2009-03-10 @ 16:42:11
URL: http://tovaboustedt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0