Fint besök från kära Sverige

Nu var det länge sedan jag uppdaterade. Men så kan det lätt bli när man har mycket för sig som är roligt. Torsdag till söndag var mina favoriter på besök. Caroline och Jessica!! Vilka dagar vi fick tillsammans. Synd att tiden går så fort bara. På torsdag kväll kom jag och hämta upp de på stationen. Som jag sprang när jag såg dem. Sen åkte vi hem till mig och fikade. Jag hade bakat muffins. Sjukt goda, enligt mig haha. Vi hade en massa att prata om. Mycket man inte visste som var kul att höra.

På fredagen gjorde vi pannkakor till frukost och sen gick vi in till stan. Där lunchade vi och gick i affärerna. Mysigt. Sen åkte vi in till Auchan och handlade inför kvällen. Vi lagade mat och åt middag här hemma. Maja och Eva-lis kom hit  också och joina oss. Mycket trevligt och gott blev det. Vi fick kämpa med våra knivar haha. Sen blev det lite dans och lite spelande och massa musik. Sen gick strömmen halv 11. Allt dog haha, musiken och ljuset sa bara poff. Så då åkte vi in till stan, till Scott's. Där var vi tills de stängde. Träffade några killar som vi pratade med, jag på franska, Jessica på tyska och Carro på Spanska (?) haha och engelska. Sen var det tänkt att vi skulle till White och V.I.P Room men vi drog oss ner i Clausen istället till den nya bargatan. Det blev trevligt det med men jag hade himlans ont i fötterna. Bra att jag säger till de andra att ta med platta skor i väskan och själv glömmer bort det. Transporten hem blev gång då bussarna särade sig. Kul att inget blir som man tänkt sig när man är trött och har skoskav. Men det var en underbar kväll med underbara vänner. Båda nya och gammla godingar.

På lördagen gick jag upp vid 9 och dushade. Hatar röklukten som sätter sig i håret trots att man själv inte rökt alls. Blir så när alla röker inomhus. Därför är det så bra med Svenska uteställen. Man kan andas ordentligt. Men ja efter jag dushat var det tydligen inget varmvatten kvar heller. Inget ljus ingen el och inget varmvatten. YES! Så Carro satt och skakade inlindad i ett täcke när hon dushat. Sen blev det en massa klydd med hur vi skulle få igång elen i huset igen. Nån propp hade gått och det slutade med att det kom hit två stycker olika personer som hjälptes åt att fixa det. Familjen var i Chamonix så jag ringde och berättade vad som hänt. Men sen fungerade allt som det skulle och kyl och frys också.

Sen åkte vi tåget till Trier. Hade en massa lekar för oss på tåget. Synd att jag var så sjukt dålig på alla bara haha. Det jag hörde mest var " ger du dig Josse!?" haha.. Sen kom det på några äckel på tåget som sätter sig vid oss. Tyskar ! Höga som skorstenar och fulla som jag vet inte vad. Gubben hade ca 4 tänder i munnen och i hans knä satt en lite yngre tjej med ärr på hela armen efter sprutor och annat sorglit. Det blev ju inte bättre av att de lukade som de inte dushat på flera år och att de efter en stund börjar kyssas. Jag tänkte bara på vilken äcklig andedräkt de måste haft och om hans tänder skulle lossna. FY! Sen börjar de prata skit om oss också, på tyska. T o m jag fattade det. Ynga tjejer, med smink, stackars tjejer, vi inte bli smutsiga, fina kläder bla bla... Kul ! Ofta det är synd om oss när det är deras liv som är helt förstörda. Ajja det var skönt när vi hoppade av och fick frisk luft. Hade glömt hur skönt det var att andas under de 20 minuterna.

Väl inne i stan gick vi lite i affärer, myste i solen och tog en glass på torget. Fick "trevlig underhållning" av några på torget som trodde de var så duktiga. De svängde med lite rep och så vidare. Vi var inte så imapde. Men men glassen var god och sällskapet mycket trevligt. Men vi hade ont i fötterna och var trötta sedan gårdagen så vi åkte hem efter nån timme igen. Vi chillade lite där hemma och satt och snackade i evigheter. Så himla härligt. Ni känner mig bättre än någon annan. Så skönt att kunna prata om allt. Sen åkte vi in till Crossfire och kollade på Melodifestivalen. Det var ju ett måste när delfinalen var i Malmö och allt. Där var även Eva-Lis och Maja och tittade. Som de dissade Malmö i programmet. " Ja alla städer har ju något, Malmö har Danmark" Ööö okey?.. Det blev iaf en jättebra kväll det med. Träffade på Felles lärare hahaha så sjukt. Det blev en liten film på det som jag visade morgonen efter. Så sjukt kul. Han var full och dansade i sin ensamhet. Tragiskt.

Sen kom dagen när de skulle åka hem. Så himla tråkigt. Saknar er redan! Men jag lämnade i alla fall de på stationen och satt där en stund och sen åkte jag hem igen. Åt lite andra frukost med familjen och hade lite catch up från veckan som gått. Jag fick lite presenter för jag passat djuren. Så söta dem är. Lite senare mötte jag upp med Eva-Lis och Maja och gick en promenad i vårsolen. Vi tog fina vårbilder i parken och allt kändes bra igen. Blev lite depp på morgonen såklart. Sen gick vi till Italianos där det vara massa folk denna gången. Elin och Stina skulle på bio så jag och de andra joinade. Sjukt kul med impulssaker. Det blev filmen " He's just not that into you". Jag gillade den starkt haha. Precis min typ av film. Sen fick jag skjuts hem av kära Stina. Tack!

Tack för en underbar helg mina vänner!

Living the dream....!

Love J












Kommentarer
Postat av: Jessica

taack själv älskling! inte alltid man får leva drömmen med dig:) längtar tills du kommer hem och jag får träffa dig igen! tack igen, det var unnnderbart <3

2009-03-02 @ 22:41:36
Postat av: caroline

tack tack tack själv, det var wwwooonnderrfulll. längtar tills du kommmer hem. dryggt fyra veckor, det klarar vi! <3

2009-03-03 @ 17:28:11
Postat av: josse

Längar efter er också! Känns tomt utan er.. Vi ses snart! love yooou 2

2009-03-03 @ 17:59:03
URL: http://josefaaaajn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0