En "maxad" helg

Helgen har verkligen varit toppen.  Den har även spenderats med ett helt gäng supergoa au-pairer.

Fredag, 1 Maj

Jag och Maja möttes upp i stan och gick till parken och solade och spelade kort. Det var kul - för jag vann haha. Sen gick vi hem till mig och började fixa till oss inför kvällen. Tova kom hit och vi började laga mat till oss tre. Kycklingfilé med couscous och sås. Sen åt vi vit chokladmousse och chokladkaka till efterrätt. Supergott! Sen andlände ett helt gäng tjejer för förfest här hemma. Det blev en massa partylekar, Twister ( jag vann hela tiden ha ha) och sång haha. Sen bar det av ut i natten till K'ramba och sedan vidare till Apoteca. Det blev en riktigt rolig kväll med ett grymt bra gäng. Sen sov lite tjejer här hemma. Trodde inte nattbussarna skulle gå men det hade de tydligen gjort. Men det var kul att få lite sällskap så jag inte sov helt ensam i huset. Familjen var ju i Loire i Frankrike på semester.













Lördag, 2 maj


 På morgonen blev det städning ( men Ema och Hanna hade fixat det mesta innan vi kom ner, guld! ) och det blev frukost i trädgården med bröd från bageriet. Mums! Sen satt vi där länge och diskuterade gårdagens händelser.  Vi har en hel del interna skämt nu haha. Efter flera timmars mys i vardagsrummet tog vi bilen till Hanna och hämta upp henne, körde till affären och köpte lite gott och åkte slutligen hem till Elin. Där hade vi grill/poolparty. Riktigt härligt att bada i en pool på 26 grader. Vi grillade och satt på ballkongen med utsikt över mysiga Senningeberg. Tack Elin för en mysigt annordnad kväll. Och tack till er tjejer som var med och gjorde den så bra.


















Söndag, 3 maj

Maja sov hos mig igen och vi åt ännu en god frukost utomhus. Mysigt. Sen mötte vi Eva-lis och gick in till stan för att möta upp de andra tjejerna. Vi gick på en marknad/ tivoli på ett torg i stan. Där kunde man köpa ett skinnarmband som man själv kunde välja tryck på för 3 euro. På mitt står där "Josefajn" såklart. Vissa andra skrev lite mer galna saker haha, men så himla kul. På Tovas "Toivo on fire" (sjukt internt), på Eva-lis " Pollenallergi" och på Annas "Queen of Sweden". Kul va:D? Efter alla hade ätit en massa saker, allt från nudlar med kyckling, våfflor, till jordgubbar doppade i choklad, så gick vi hem. Jag, Maja, Eva-lis och Tovis gick hem till mig och var här några timmar. Myspys! Sen kom Familjen hem vid 10 på kvällen. Då springer Hedda upp på mitt rum direkt och ger mig en bamsekram. Sen börjar hon direkt med att berätta om resan. Felicia berättade att Hedda hade saknat mig en massa. Och att hon den sista halvtimmen i bilen suttit och sagt det hela tiden. "Jag saknar Josefiiin". Så himla gullig.  Sen så hade månen gått upp och då sa hon att jag kanske var där uppe och väntade på henne. Haha så sött. Kommer bli jobbigt att lämna detta sen.





Vårt härliga gäng på marknad!


Än en gång, TACK för helgen. Har haft det riktigt kul.


Kommentarer
Postat av: Caroline

Vi saknar dig här hemma.

Men det känns ju alltid lite lättare när man vet att du har det så bra, och när man vet att DU SNART KOMMER HEM!!!!

2009-05-05 @ 15:12:25
Postat av: Tova

TACK SJÄLV! helt jävla underbart..!

2009-05-05 @ 15:59:46
URL: http://tovaboustedt.blogg.se/
Postat av: Stina

Tack själv älskade vännen! Du är toppen du..

2009-05-05 @ 23:19:06
URL: http://stinaenlux.blogg.se/
Postat av: Maja

Tack min sötnöt <3

2009-05-05 @ 23:48:47
URL: http://majjsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0