Fredag och lov!

I tisdags kom Karro hit och sov över. Superkul att träffa henne igen. Hon är ju en sjukt härlig tjej. På onsdagen gick jag på franskan och Karro åkte hem till Sofie. Sen jobbade jag och på kvällen blev det fika och bio på Utopolis. Vi såg "Millenuim - Män som hatar kvinnor" på SVENSKA. Så himla coolt! Det var en grymt bra film men välditg obehaglig och hemsk att se såklart. Åt inte ens upp mitt lilla choklad för jag var så koncentrerad på filmen. Annars brukar jag ätit upp allt innan bion ens har börjat. Sen fick vi skjuts hem av Xavier, Pontus luxemburgiska kompis.

Igår var jag ledig så jag mötte upp Camilla och Eva-lis och gick in och lunchade i stan. Vi tog med oss maten och satte oss i parken och åt. Sen kom Anna också och vi satt och snackade ett tag. Sen var jag tvungen att gå för jag skulle sitta barnvakt i en annan familj i 3 timmar. Har aldrig varit med om något likande. Helt sjukt! Bebisen skrek hela tiden och tvååringen sprang runt mig samtidigt och skrek. Jag trodde jag skulle dö. Så jag fick ringa föräldrarna så de kom en timme tidigare. Förstår inte vad som tagit åt barnen för jag har ju passat samma barn många gånger.  Fick i alla fall lite extra pengar och även skjuts hem då det regnade.

På kvällen tog jag, Camilla och Eva-lis bussen hem till Tova och Stina för att ha en myskväll. Vi skulle se på film och ha det mysigt men eftersom Eva-lis glömde dvd så blev det ingen film sedd. Men vi sysselsatte oss på annat sätt genom att t ex lyssna på fjortismusik (en massa gamla sommarplågor) och äta choklad.

Imorse jobbade jag 8-9 då Jenny skulle tidigare till jobbet. Så jag gjorde frukost till Hedda och hjälpte henne med allt som ska göras på morgonen. Sen gick vi till skolan och när jag lämnat henne gick jag hem och solade i trädgården. Sen hämtade jag henne igen och vi lagade lunch och satt där ute och åt. Inte långt efter kom familjen hem och då slutade jag. De har nämligen åkt till Sverige nu. Så jag är ensam i huset till måndag. Nu har jag, Karro, Tova och Stina varit och handlat mat till ikväll och jag och TOIVO har även köpt billjetter till ROCK À FIELD. Kommer bli så kul! 

Ikväll blir det cocktailparty @ Josefins place. Först bjuds det på Tacos och sedan drinkar som Anna ska stå för. Temat är alltstå klänning då det är cocktailparty. Frågan är vilken klänning jag ska ha ? Nu ska jag fixa i huset och sånt och sen göra vid mig. Är riktigt pepp inför ikväll.

Vi hörs och ses! (På måndag stiger jag i land på svenska marker) <3




Kommentarer
Postat av: Mamma Mia

Hej! Min partypingla... Det verkar gå i 180.... eller nå't. Du behöver aldrig sova eller så??? Det kanske du ska göra när du kommer hem till lille mor? Vi ses på måndagkväll när du trampar svensk mark igen. PUSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS på dig!

2009-05-24 @ 00:36:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0