190509

I fredags vinkade jag och några tjejer av Maja på flygplatsen. Det var lite deppigt! Kan inte riktigt förstå att hon inte kommer vara mer i Lux. Men vi bor relativt nära varandra hemma i Sverige så än är vi inte av med varandra. Det var lite
roligt att pappa ringde till Telenor för någon dag sedan och skulle fråga något om våra abonnemang och det är Majas mamma som svarar. De kommer fram till att det är ett av nummerna som inte ringer så mycket just nu. Då säger pappa att det är för att Josefin är i Luxemburg som au-pair. Då vet Majas mamma vem jag är haha. Världen är liten.

På fredagskvällen åkte jag, Tova, Pontus och Hanna hem till Ema och kollade på film och hade det mysigt. VI fick skjuts både dit och hem, så himla snällt. Det var dock riktigt tråkigt att säga hej då till lilla Ema. Hon bor ju långt upp i landet så vi lär kanske inte träffas så mycket sen. Men vi måste försöka!!


Tova sov över hos mig och efter cirka 2,5 h sömn åker vi till stationen för att möta upp de andra tjejerna som vi skulle till Bryssel med. Cirka 3 h tågresa senare var vi framme i Belgiens huvudstad. Det blev lite turistande och lite shopping. Jag köpte minsan två klänningar och två örhängen. Sjukt nöjd! Vi åt jättegoda våfflor och hamnade mitt i en jättestor gayparad. Roligt med musik och en massa folk men samtidigt var det lite jobbigt när vi skulle ta oss igenom hela paraden då vi skulle hinna med tåget. Men vi hann tillslut. Lagom sliten var man när man kom hem till Lux igen. Men vi åkte hem, dressade om till partykläder och gick in till Crossfire för att se på eurovision. Där mötte vi upp Pontus och Xavier. Sen kom Camilla också. Synd att det var så mycket folk där inne bara för man hörde knappt låtarna. Men det var trevligt ändå. Grattis Norge! Roligt med två skandinaviska länder på topp 2. Sen gick vi vidare till K'ramba. Mike, dj:n höll ett fint tal till oss svenska tjejer. Rolig kväll men trist att jag ramlade och slog huvudet i ett bord. Hjärnskakning light eller något. Nu mår jag bra iaf. So don't worry! Det blev en lång promenad hem men som tur var så var vi två stycken. Toivo och jag!









På söndagen åkte jag och Tova in till stan och mötte upp Emelie, Eva-lis och Camilla. Vi åt på Chis chis och det blev en tacotallrik som var jättegod. Sen gick vi en sväng på marknaden igen. Sista dagen den var här och efter det så åkte vi till Bonnevoie och kollade på Saras handbollsmatch. Denna gången så vann de. Grattis!

Igår sa vi hej då till Sara som åker hem i veckan. Så vi tog en fika på Italiano. Vi kunde t o m sitta ute till 22 för det var ganska varmt. Härligt!
Idag kommer Karro hit. Det var 5 månader sedan jag träffade henne så det ska bli superkul att träffa henne. Nu ska jag gå och handla lite mat för jag ska laga middagen ikväll. Sen ska jag hämta Hedda på skolan.

Om mindre än en vecka är jag hemma i Malmö!! Då väntas bal (ja, jag har blivit bjuden på sunds bal) , studenter, klassreunion och sökande fter jobb.

Puss och kram

Kommentarer
Postat av: Tova

En riktigt UNDERBAR helg vännen :)

2009-05-19 @ 18:20:28
URL: http://tovaboustedt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0