Dålig på att uppdatera

Jag är sjukt dålig på uppdatering känner jag. Men jag har helt enkelt inte haft någon tid till det. Kör en snabb veckorgenomgång.

Fredag: Maja och Camilla kom hit på kvällen och vi gjorde oss igorning, sen firade vi Hanna och Eva-lis som fyllde 20 år. Vi åt på en italiensk restaurang i stan och sen gick vi ut och dansade på K'ramba och Apoteca. Vi hamnar alltid där, med det är bra musik och trevligt folk. Bra när man "känner" dj:n och kan önska alla låtar man vill. Det var en superbra kväll med härligt folk. Sen sov Maja här ( för sista gången) :( Fy vad jag kommer sakna dessa kvällar nu när alla åker hem.




Maja, jag och Camilla


Felicia och jag



Jag på restaurangen



Födelsedagsgrisarna



 
Maja och jag inne på K'ramba



Vilket gäng!


Lördag: Då var det skattjakt som stod på schemat. Anna och Emelie hade satt ihop en fin dikt om oss alla au-pairer som Anna började med att läsa upp. Sen blev vi indelade i olika grupper efter från vilken del av Sverige vi kommer ifrån. Sen fick vi vars ett kuvert med en massa uppgifter som skulle göras. "ta kort på, hämta hit och utmaningar". Team Skåne vann minsan. Jag, Maja, Sofie och Anna. Anna var vår hero. Hon bangade inte för något. Efter tävlingen var slut satt vi och mös i parken. Sen gick Maja och jag hem till mig och vilade lite. Sen  träffade vi  Camilla  i stan och åt  middag. Efter det åkte jag till mitt barnvaktsjobb i Sandweiler. Satt barnvakt mellan 18.30 och 2. Ganska segt men barnet var gulligt. Satt och zappade mellan olika kanaler hela kvällen. Vet inte hur mycket jag såg på egentligen. Två-tre filmer och en massa serier. Lite mysigt men ganska segt. Hade velat vara ute med de andra istället. Sen fick jag dåligt med betalt också plus att taxin var svindyr. Ush, ingen bra kväll. Men lite extra pengar blev det i alla fall.




Team SKÅNE!



Pontus och jag försöker hjälpa Anna ner från trädet. Kul att vi gör exakt likadant.



Vi har hämtat saker hemma hos mig och kör det i kundvagnar. Vadå smart?


På söndagen träffade jag  Maja, Tova och Sofie och vi satt i solen och snacka lite, sen tog vi fina fotton vid en av broarna i Lux. Efter det besökte vi "Casamates" i stan. Det är gångar under jorden som byggdes 963. Ganska häftigt att se. Man måste ju faktiskt uppleva Luxemburgs historia lite när man är här. Sen gick vi till marknaden i stan och köpte varsin rämm. Mums! Efter det blev det fika på donken och sen Italiano. Majas sista söndag där. På impuls åkter vi därefter och kollade på Saras handbollsmatch ute i ingenstans. Så det blev en liten roadtrip. Spontant är bra!






 





Måndag: Crossfire med Maja och Camilla. Satt och snackade och tittade på fotboll. Myspys!

Tisdag: Maja hämtade upp mig och vi åkte hem till henne. Vi åt frukost, bytade bilder och jag fick en massa veckotidningar mm som hon inte hade plats att ta hem. Snällis! Sen åkte jag och hämtade Hedda på skolan. Vi gick hem och fixade lunch och sen kom Camilla hit och vi bakade muffins. När jag hade slutat jobba så gick jag hem till Camilla och fikade lite när hon hade barnen. Bra teamwork vi har. På kvällen var det Ladies night på Utopolis (den stora biografen). Jättebra film! Ghost of my girlfriends past hette den. Sen fick jag skjuts hem av snälla Ema. Efter vi hade letat efter bilen i ett äckligt garage.

Onsdag: Jag satt barnvakt extra åt två små barn på mina lediga timmar mitt på dagen. Tjäna lite extra är aldrig fel. På kvällen stack jag och tränade.

Tordag: Idag fikade jag, Maja, Camilla och Eva-lis på chokladcafét på förmiddagen. Majas sista dag i Lux, Sjukt konstigt och tråkigt. Min lilla vän! Kommer sakna dig. Sen åkte vi till gare och Maja fixade ett par nya örhängen. Vi åkte och hämtade Hedda och sen lagade vi tre pannkakor till oss. Gott som bara den. Sen åkte jag och Hedda till Little Gym. Hon gympade och jag läste veckotidningar. Sen åt  jag pizza med familjen. De hade tydligen fått in en massa ansökningar om au-pair jobbet. Men de tyckte jag skulle stanna ett år till så de  inte skulle behöva kolla igenom alla. De var så nöjda med mig och kände ssig så säkra när jag hade ansvar för Hedda. Blev helt rörd. Så de känns väldigt bra. Kommer sakna dem! Nu på kvällen var jag på Italiano och fikade med Maja, Eva-lis, Camilla och Sofie. Det var mysigt! Majas sista kväll. Sjukt tråkigt. Imorgon kommer jag och vinkar av dig på flygplatsen. Kanske blir en och annan tår. Men vi ses i sommar!

Nu måste jag verkligen sova. Puss och godnatt


Kommentarer
Postat av: TOva

jag klarade mig igenom "bokstävernas värld" Josefin, bra skrivet och jag instämmer, fan va tråkigt när alla åker. tur att du har mig iaf, hahaa, ;)

2009-05-15 @ 00:39:53
URL: http://tovaboustedt.blogg.se/
Postat av: Maja

Kommer sakna dig med såklart! Kanske ska länka till din blogg, har ju gjort ungefär samma saker :P Tycker fortfarande det är lite kul att din pappa ringde min mamma idag, haha =) Pösss

2009-05-18 @ 00:12:13
URL: http://majjsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0